פרשת התקיפה שהייתה או לא הייתה עוברת לבדיקת המשטרה: קצין הכנסת העביר אתמול (יום ב') את החומר שהתקבל מלשכת יו"ר הקואליציה עידית סילמן למשטרה, והיום נפתחה בדיקה בנושא. סילמן, חברת סיעת ימינה, טוענת כי לפני שבועיים הותקפה על ידי אלמוני בתחנת דלק במודיעין. מהמשטרה נמסר לאחר מכן כי הפנייה הועברה לבחינה ביחידת ההונאה של מחוז מרכז.
2 צפייה בגלריה
עידית סילמן ועדת הבריאות על מצוקת בתי החולים הציבוריים עקב תחלואת הקורונה
עידית סילמן ועדת הבריאות על מצוקת בתי החולים הציבוריים עקב תחלואת הקורונה
ח"כ סילמן. התלונה הגיעה רק אחרי הביקורת
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
לפי דבריה של סילמן, אדם שפגש בה בתחנת דלק במודיעין תקף אותה והדף אותה למכוניתה. סילמן לא הגישה תלונה בנושא ואף לא פנתה לקצין הכנסת או למשטרה, ורק אחרי שספגה ביקורת על כך פנתה לקצין הכנסת והעבירה לו את הפרטים.
במהלך השבוע נשמעו טענות, בעיקר בקרב סיעות האופוזיציה שהעלו חשד שמא לאור העובדה שלא הוגשה תלונה רשמית, סילמן בדתה את המקרה. לכך גם מתווספת העובדה שנרשמה סתירה בגרסאות סביב המקרה, כמו גם סירובה לתת פרטים בנושא.
סילמן הגיבה השבוע בפייסבוק להטלת הספק בסיפורה, וטענה כי "במשך חצי שנה, מאז הבחירות וכינון הממשלה, משפחתי ואני מוטרדים, מאוימים ומותקפים באופן יום יומי. כבר הפסקתי לספור את התלונות שהגשתי לקצין הכנסת. הקמפיין שמתנהל נגדי לא פוסק לרגע".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט, עידית סילמן ומתן כהנא במליאה
נפתלי בנט, עידית סילמן ומתן כהנא במליאה
בנט וסילמן במליאת הכנסת. ראש הממשלה גיבה
(צילום: יואב דודקביץ)
לדבריה, "בחודשיים האחרונים כמעט ולא ישנתי, וכל העת המתקפות לא פוסקות. מאיפה השנאה המטורפת הזו? אני מבינה שלא כולם מרוצים מהממשלה החדשה, אבל אנשים מבוגרים, הורים לילדים, מתבטאים ומתנהלים כמו אחרון הפרחחים. כל צייצני הטוויטר ממהרים לתקוף - זה מעיד בעיקר על עולמם הפנימי. לא דיברתי על ימין או שמאל , אלא על המקרה האישי שקרה לי, שלא יכול להיות במציאות שלנו.
"כשחבר הכנסת פרוש הותקף ללא עדים (וללא סימוכין) מיהרתי לתמוך בו, לא לתלות אותו בכיכר העיר", הוסיפה. "חברים, התבלבלתם: לא אני עומדת לחקירה, אלא מי שמסית נגדי ברשתות ומחוצה להן 24/7. לצערי יש יותר מתלונה אחת אצל קצין הכנסת, ככה זה כשמתרגלים למצב מטורף. לפני זמן קצר ישבתי עם מנכ"ל וקצין הכנסת, להם נמסרו הפרטים, אשר בתוך ימי התקציב האחרונים והעמוסים נמסרו בעל פה ובסמיכות לאירוע - אך דיווחם של חלקם הפורמלי ובכתב לקצין הכנסת, התעכב".

ראש הממשלה נפתלי בנט גיבה אותה וכתב: "בחודשים האחרונים, וביתר שאת לקראת העברת התקציב, עידית סילמן ומשפחתה עברו מסכת לחצים, הכפשות ומתקפות קשות ביותר, שמעט נבחרי ציבור חוו כמותן. אני מחזק את עידית ומעריך מאוד את כושר העמידה שלה ואת העבודה הקשה והיסודית שהיא עושה בכנסת, כדי להחזיר את ישראל למסלול".
ראש האופוזיציה בנימין נתניהו התייחס גם הוא לסערה אתמול. בישיבת סיעת הליכוד הוא אמר: "קיבלנו עוד הוכחה שימינה זה שמאלה. במשך שנים אנחנו נאבקים נגד עלילות שקריות שנועדו להכתים מחנה שלם, נגד ההסתה הבלתי פוסקת להפוך את כולנו, מצביעי הימין, ל'עדר אלים, נחות, מסית, בבונים, בוטים'. מה לא. והנה מגיעה יו"ר הקואליציה ומספרת סיפור שייתכן מאוד שלא היה ולא נברא במטרה להכפיש ציבור שלם. אז תתכבד גברת סילמן ותספק הוכחות לאירוע שאותו היא תיארה או שתתנצל מיד בפני שני מיליון אזרחי ישראל מהמחנה הלאומי שאותם הכפישה".