ועדת העלייה והקליטה של הכנסת תקיים מחר (רביעי) בבוקר דיון ראשון בנושא ההיעלמות של היימנוט קסאו בת ה-9, שנראתה לאחרונה בערב יום ראשון 25 בפברואר נכנסת למרכז הקליטה בצפת. זאת תהיה הפעם הראשונה שוועדה בכנסת תעסוק בהיעלמות המסתורית של הילדה.

2 צפייה בגלריה
היימנוט קסאו ומתנדבי יחידת הכלבנים בחיפושים אחריה
היימנוט קסאו ומתנדבי יחידת הכלבנים בחיפושים אחריה
"כאילו האדמה בלעה אותה". היימנוט, והחיפושים אחריה בצפון
(צילום: היימנוט)
2 צפייה בגלריה
 ועדת הכנסת - דיון בבקשה להדיח את חבר הכנסת עופר כסיף
 ועדת הכנסת - דיון בבקשה להדיח את חבר הכנסת עופר כסיף
פורר: "נוודא שהרשויות פועלות בעוצמה למציאתה"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הדיון בכנסת, שאותו יזם יו"ר הוועדה ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו, יתקיים מעט יותר מחודש לאחר היעלמותה של היימנוט. בדיון ישתתפו נציגים של המשטרה, משרד העלייה והקליטה והמשרד לביטחון לאומי. משפחתה של היימנוט הוזמנה גם היא, ותשתתף דרך הזום.
לקראת הדיון אמר פורר כי "לא סביר שבמדינת ישראל ילדה נעלמת כאילו האדמה פערה את פיה ובלעה אותה. הוועדה מתכוונת לרדת לשורש הבעיה ולוודא שהרשויות פועלות בעוצמה כדי למצוא את היימנוט".
בשבוע שעבר הודיעה הסוכנות היהודית כי תעניק פרס כספי בסך 100 אלף שקלים למי שייתן למשטרה מידע שיוביל את החוקרים למצוא את היימנוט.
היימנוט, תושבת צפת, נראתה כאמור לאחרונה ב-25 בפברואר בשעה 19:30 בערב ברחוב צה"ל בצפת, ומאז נעלמו עקבותיה. אחרי קבלת הקריאה במשטרה בדבר היעדרותה החלו שוטרי המחוז הצפוני בסריקות נרחבות לאיתורה. למשטרה עדיין אין כל קצה חוט לגבי נסיבות היעלמותה של היימנוט.