העבריינים חוצים כל קו אדום: מטען חבלה הושלך לפנות בוקר (יום חמישי) לעבר ביתו של שוטר בימ"ר צפון. המטען התפוצץ ונגרם נזק. חוקרי משטרה הגיעו לבית, שנמצא ביישוב הסוללים, אספו ממצאים ופתחו בחקירה שנמצאת בראשיתה. על יתר פרטי החקירה ועל זהות החשודים בהשלכת המטען הוטל צו איסור פרסום.
אהרון כפיר, תושב הסוללים, סיפר כי "עשיתי הליכה בבוקר ופתאום ראיתי בשכונה הקהילתית שוטרים וזה נראה מאוד מוזר. חשבתי שקרה אסון, ואז פגשתי עמיתה מהמשק שסיפרה שזרקו מטען על בית של שוטר שחי בקיבוץ. זה ממש מפחיד. הייתי בתחושה שאנחנו חיים במקום הכי בטוח בעולם ופתאום סכסוכים מעולם הפשע הגיעו אליי לקיבוץ הכי יפה והכי מוגן בעולם. אנו חיינו בפנינה מוגנת והיום אני בחרדה".
האמל"ח שנתפס בעכו בחודש מרץ
(צילום: דוברות המחוז הצפוני )

הוא הוסיף: "יש לי פה ילדים ונכדים. אני ממש מודאג ומוטרד. בחיים לא חשבתי שדבר כזה מטורף יקרה לנו בלב עמק יזרעאל, זה ממש הזוי. הבת שלי גרה בשכונה והיא סיפרה לי ששמעה בשתיים בלילה בום אדיר וחשבה שקרה משהו. היא קמה לבדוק ולא הבינה שזה אירוע חבלני".
יחידת ימ"ר צפון, נציין, אמונה על חקירת תופעות פשיעה מאורגנת ברחבי האזור. כך למשל, בחודש מרץ סיכלה היחידה סדרת פיגועים פליליים חריגים שהוגדרה "חסרת תקדים" בצפון הארץ. במשטרה ציינו כי הפיגועים עלולים היו לגרום למותם של עשרות ולפצוע נוספים. סגן מפקד היחידה, סגן ניצב ירון בן ישי חשף אז כי בתום פעילות ליד עכו נתפסו מטען כלימגור (מטען חבלה רסס כיווני), מטעני קלע לפריצת בונקרים ומוקש נגד טנקים. "מדובר במטענים רבי עוצמה שנעשה בהם שימוש רק ביחידות מובחרות בצה"ל", הדגיש סנ"צ בן ישי.
לדבריו, "מטען כלימגור שמוצמד לרכב ומופעל תוך כדי נסיעה עלול לגרום לעשרות נפגעים בגלל הפיזור הענק של 1500 כדוריות, המוקשים נגד טנקים גם הם עלולים לגרום לנפגעים רבים, מעולם לא נתקלנו בכזו כמות ואיכות של מטענים, מטענים מסוג זה הופעלו בלבנון נגד לוחמי צה"ל וגרמו לנו לנפגעים רבים, המטענים היו אמורים לשמש בסכסוכים בחברה הערבית והצלחנו למנוע הרג ופציעה של רבים".