אחד הפצועים בפיגוע הוא תושב רמת גן, שישב עם חבר בבר אילקה, שבו בוצע פיגוע הירי אמש (ה') בלב תל אביב. "ישבנו בחוץ ואחרי רבע שעה המחבל הופיע מולי והחל לירות. ירדתי לרצפה, חיפשנו מחסה ועלינו על החביות של הבירה".
"הרגשתי שאני נוטף דם", סיפר הגבר שנפצע באורח קל עד בינוני. "היו כמה יריות וחיכינו עד שיחלוף זעם. החברה עצמו ברח לבניין מגורים והתחבא שם זמן רב".
מארק מלפייב, צעיר בן 27, ישב בבר הצינה הסמוך ונפצע גם הוא בפיגוע. "הלכתי צפונה, כשעברנו ליד הבר התחלו יריות. ראיתי שהחלון מתנפץ ופתאום כולם התחילו לרוץ", שחזר בבית החולים. "הרגשתי פגיעה בגב, פשוט הלכתי, ראיתי דם, חבר הסתכל עליי ראה שיש מלא דם אז השכיב אותי והזמין אמבולנס. השכנים עזרו לי לעצור את הדם".
2 צפייה בגלריה
הזירה בתל אביב
הזירה בתל אביב
זירת הפיגוע
(צילום: ליאור אוחנה)
עדי ראייה שבילו בברים ברחוב, סיפרו גם הם על רגעי הירי. "ישבנו בבר ובבת אחת שמענו חמש יריות וכל האנשים התחילו לרוץ לכיוון המחסן. אני הסתובבתי אחורה וראיתי בחור עם קסדה ומעיל שחור יורה לכיוון בר האילקה", סיפר יוסי, שישב בבר סמוך.
"ראינו אותו עולה לאחד הבניינים", הוסיף יוסי. "ואז מלא אזרחים עם אקדחים נכנסו לבניין, ואחרי עשר דקות הגיעו עוד כוחות ביטחון".
צעירים שבילו בבר "צינה" שבהמשך הרחוב שמעו את הירי. "ידענו מיד שזה פיגוע, לא היה קשה להחמיץ. מי שהיה לו נשק רץ לאירוע", סיפר אחד הצעירים.

לדבריו, "שמענו אנשים שהתחילו לרוץ לכיוון הזה והירי נשמע כמו אקדח. אנשים רצו, כיסאות עפו". צעירה נוספת שהייתה בבר סיפרה על בריחה המונית של אנשים ברחוב: "זה היה גל צונאמי מטורף של אנשים, נפלתי, כולי חבולה".
"ישבתי עם חבר בבר, שמעתי יריות ורצתי פנימה", סיפר רז ברוורמן. "עלינו למטבח להסתתר, אני ירדתי למטה, והתקדמתי עם חמושים לכיוון בר האילקה והלכנו לחפש אחרי המחבלים. שני חברים שלי עזרו לפצועים שהיו שם".
עקיבא קאופמן, חובש איחוד הצלה שפינה שני פצועים מהפיגוע, סיפר: "היה הרבה בלגן, צעקות, אנשים שרצים לכל עבר ולא מבינים עדיין מה קרה בדיוק. אנשים רצו מכל כיוון ואזרחים ניסו לטפל בפצועים".
2 צפייה בגלריה
הזירה בתל אביב
הזירה בתל אביב
זירת הפיגוע
(צילום: AFP)
מדובר באזור בילויים שבו נמצאים הרבה ברים, מסעדות, בתי קפה וחנויות שעמוסים בהמוני מבלים בימי חמישי בערב. המשטרה ביקשה מהציבור לגלות עירנות מחשש ליורים או סייענים שנמלטו. מי שזיהה אדם חשוד מתבקש לפנות למוקד 100 של המשטרה. כמו כן, הציבור נקרא להימנע מלהגיע לאזור, והתושבים נדרשים להסתגר בבתים ולא לצאת לחלונות.
פורסם לראשונה: 22:10, 07.04.22