אחרי המאבקים בליכוד סביב הוצאת קבוצת המתפקדים "הליכודניקים החדשים" והקמפיין שמוביל נגדם היו"ר בנימין נתניהו, השרה לשעבר מירי רגב יצאה היום (שני) במתקפה חריפה נגד יו"ר מזכירות המפלגה, ישראל כץ, שלא מנע את כניסתם ולא סייע לנתניהו בהוצאתם מהמפלגה.
"אני קוראת לישראל כץ להתעשת ולא להפוך לגדעון סער החדש", אמרה רגב בראיון בערוץ כנסת. "ישראל כץ לא הבין את תרגיל ההונאה שהיה פה, שיגיד חד וחלק שאנחנו לא מכשירים את אותם הליכודניקים החדשים. כל מי שהוא 'ליכודניק חדש' לא מצביע לליכוד, אלא בא לשנות את ה-DNA של המפלגה, להכחיד ולהרוס אותה מבפנים, והוא לא יהיה חלק מהמפלגה הזאת", אמרה.
1 צפייה בגלריה
מירי רגב ישראל כץ
מירי רגב ישראל כץ
"לא להיות גדעון סער החדש". רגב וכץ
(צילום: אלכס קולומויסקי, משה מזרחי)
רגב מצטרפת למעשה לדבריו של נתניהו מאתמול, שהופיע בבית הדין של הליכוד כדי לבלום את השפעתם של אלפי המתפקדים מאותה הקבוצה. על אף ההתקרבות בין נתניהו לכץ בחודשים האחרונים, שכללו גם מפגשים עם בנות זוגן, כתב אתמול יו"ר הליכוד פוסט נגד חבר הכנסת שרואה עצמו כיורשו בתפקיד. "איש ליכוד אמיתי חייב להיאבק בתופעה הבזויה הזו בכל תוקף. לצד הרבים שנאבקים נגד התופעה הזאת, יש לצערי כמה שמעדיפים לקושש מהם קולות בפריימריז על חשבון טובת המדינה והתנועה".

נתניהו הוסיף כי אנשי הליכודניקים החדשים שייכים לשמאל הקיצוני ופועלים כסוסים טרואיניים על-מנת לרסק את הליכוד מבפנים, כלשונו. "הם מתפקדים לליכוד כדי לגרור את המפלגה שמאלה בכל התחומים", הוסיף יו"ר האופוזיציה "הם דורשים לתמוך בוויתורים לפלסטינים, פועלים נגד ההתיישבות ביהודה ושומרון, לוחצים להקים ממשלה עם השמאל והפייק-ימין ופועלים כדי להנציח שלטון הפקידים והיועצים המשפטיים".
במקביל, פעילי ליכוד המזוהים עם נתניהו תקפו בצהריים את חבר הכנסת בני בגין, שערק עם סער לליכוד, והמתינו לו מחוץ לישיבה שנערכה בבית שמש תוך כדי קריאות קשות. יו"ר מפלגתו צייץ בתגובה: "להקת הביביסטים המופרעת והמתלהמת שהתנפלה על ח"כ בני בגין היא הדבר הרחוק ביותר שניתן להעלות על הדעת ממורשת בגין. רומסים ברגל גאווה את ה'הדר' עליו חלמו ולחמו דורות של בית"רים. נשמור על הערכים עליהם גדלנו ועל המדינה מפני המסית ושלוחיו".

גם ח"כ מיקי זוהר גינה את התנהלות הפעילים, וכתב: "למרות חילוקי הדעות הקשים בנינו, ההתקפה המכוערת נגד בני בגין, זקן חברי הכנסת, לא תחזיר אותנו להנהגת המדינה. זו לא הדרך".