ראש המועצה האזורית אשכול לשעבר חיים ילין, תושב קיבוץ בארי, קעקע בזרועו את התאריך של יום הטבח. "הסיפורים נערמים והשתיקה רועמת. אפשר רק לחבק ולבכות", צייץ ילין בחשבון הטוויטר שלו.

"סיפורי הגבורה של אימהות לביאות", הוא הוסיף, "סיפורי הגבורה של חיילים בני בארי שרצו להציל את הקיבוץ, של כיתות הכוננות ומעל הכול הטלפון הנייד בכל ממ"ד, סיפר את הסיפור עד הפרידה והנשימה האחרונה למשפחתו. עדות לשואה ביישובים. נזכור ולא נשכח".
בריאיון ל-ynet Live סיפר ילין שהחליט לעשות את הקעקוע אתמול. "הייתי בלוויה של משפחה שלי והחלטתי על המקום אחרי שהבנתי מה המשמעות, עד עכשיו אנחנו רק מדברים על זה, אבל כשקוברים מבינים שזהו, זה הסוף וזו התחלה חדשה, אחרת. החלטתי שאני על הבוקר עושה את הקעקוע ואנשים טובים באו ועשו אותו".
1 צפייה בגלריה
חיים ילין קעקוע
חיים ילין קעקוע
"עדות לשואה ביישובים". ילין והקעקוע
(צילום: הרצל יוסף)
ילין הוסיף כי "אני מסתכל בפרספקטיבה של עוד 50 שנה, זה לאט-לאט דועך. 20 שנה אנחנו במצב מלחמתי מול עזה ויש סבב וזה דועך, ויש סבב, מחבקים וזה דועך. זה לא יכול לדעוך. זה הקיום של העם היהודי בארצו. זו המהות של כל מה שקרה במדינת ישראל אחרי השואה".
עוד הוא אמר כי "אנחנו רוצים לחזור לשם, להקים חבל ארץ שישגשג עוד יותר ממה שהיה לפני, אבל כדי שזה יקרה אנחנו חייבים שהממשלה לא תדבר, תעשה, ובפעם הראשונה תשמיד את הטרור ברצועת עזה, כי אם אנחנו לא נהיה קיימים, אחרי זה זה אשקלון, אופקים ובאר שבע. אנחנו נלחמים על הצביון של מדינת ישראל, על חבל ארץ חדש, על חברה ישראלית שעכשיו כולה קמה לתפארת המדינה הזאת. הרוח הזאת תנצח כי אי אפשר להרוג רוח".