כשברקע חילופי האש של כוחות הביטחון בג'נין ובסביבתה עדיין נמשכים, אמר הבוקר (שני) ח"כ ניסים ואטורי מהליכוד בריאיון לאולפן ynet: "אנחנו לקראת מבצע בג'נין, יש חשיבה על זה. בכל מקום שיש מחבלים - נתפוס ונחסל אותם". ואטורי, החבר בוועדת חוץ וביטחון, חשף בחודש שעבר את הכוונה לצאת למבצע בעזה ימים ספורים לפני תחילתו של מבצע "מגן וחץ".
"אנחנו לקראת מבצע שכזה - זאת עדיפות עליונה. אנחנו רואים מקומות שהטרור לא מסתיים שם ומתגבר", אמר הבוקר ואטורי. "היו תקופות שהיו פעולות קטנות לעיתים, אבל לא נכנסו לפעולה מסיבית. יש לזה משמעויות נוספות כשאנחנו רואים שהטרור מתגבר, והגיעה העת להיכנס ולעשות פעולת עומק בתוך השטח".

1 צפייה בגלריה
כניסת כוחות צה"ל לג'נין
כניסת כוחות צה"ל לג'נין
פיצוצי המטענים והפצצות המסוקים, הבוקר
גם חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', התייחס לפעולה הבוקר, ואמר כי "הגיעה העת להחליף את פעילות הפינצטה במבצע רחב". שר האוצר כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מחזק את ידי לוחמינו שפועלים בשעה זו בג'נין תחת אש כבדה ומתפלל לשלומם והצלחתם. הגיע העת להחליף את פעילות הפינצטה במבצע רחב למיגור קיני הטרור בצפון השומרון ולהשבת ההרתעה והביטחון באזור. הגיעה העת להכניס כוחות אוויר ושריון ולשמור על חיי לוחמינו. אדרוש כינוס דחוף של הקבינט בעניין".
אלוף במיל' ישראל זיו, ראש אגף המבצעים לשעבר, אמר הבוקר בריאיון לאולפן ynet כי הפעולה בג'נין הבוקר מגיעה ברקע "אוזלת יד של הרשות הפלסטינית, שפשוט נמנעת מלהיכנס לטריטוריה שלה".
על אפשרות למבצע רחב אמר זיו כי "מבצע זה החלטה כבדת משקל. קודם כל יש שם פעולות כל הזמן. ללכת למבצע שהמשמעות שלו היא שהייה של כוחות בגזרה - יש לזה השלכות אחרות לחלוטין. אם יש שם באמת צמיחה של תשתיות ברורות יש למבצע כזה יעילות. אם העניין הוא מחבלים ולא תשתיות, אז יכול להיות שפשוט צריך להגביר את הפעילות הקיימת, אבל לא בטוח שצריך את המבצע כדי להראות שכאילו אנחנו עושים יותר".

בפעולה של כוחות הביטחון הבוקר בג'נין ובסביבתה נעצרו שני חשודים בטרור, לאחר שכוח מג"ב, יחד עם סיירת צנחנים, נכנס לפנות בוקר לבורקין שבסמוך לג'נין, וכן במחנה הפליטים עצמו. מטענים הונחו בצירים שמהם יצאו הכוחות ואחרים הושלכו לעברם - ורכב מסוג "פנתר" נפגע מאחד מהם, שהתפוצץ מתחתיו. הכוחות פועלים לחלץ את הרכבים שנפגעו תחת אש, ולפי הפלסטינים, שניים מהם הושבתו. האירוע, שנמשך כבר שעות ארוכות, מתרחש ברקע ניסיון ההתמודדות של צה"ל עם "טרור המטענים" שמתפתח באזור במגוון דרכים.
במקביל לפעילות, פרסמו הפלסטינים תיעוד של מסוק צה"ל ששיגר נורים, שנועדו להטעות טילי קרקע-אוויר. כדי להרחיק מחבלים מהאזור ולסייע בחילוץ הכוחות והרכבים הצבאיים מסוקי קרב תקפו באופן חריג באיו"ש, תקיפה שלא נראתה זה שנים. מסוקי אפא'צי שיגרו חימושים לשטחים פתוחים בסמוך למוקד הקרב בג'נין.