"הפקירו אותי, התעלמו, לא נתנו לי את ההגנה שהייתי צריכה. השאירו אותי לבד. סללו לו את הדרך". כך אומרת בריאיון בלעדי ל-ynet הילה (שם בדוי), החיילת ששירתה כסוהרת, לאחר שהותר היום לפרסם כי אסיר העולם חשוד שאנס אותה בכלא גלבוע שלוש פעמים.
עד לפני חצי שנה, סירבה הילה לחשוף שנאנסה בתחילת שנת 2016 על ידי אסיר העולם - ששמו עדיין אסור לפרסום. אז היא הגישה תלונה במשטרה, שלבקשת ynet ו"ידיעות אחרונות" הוסר היום (ראשון) חלקית צו איסור הפרסום שהוטל עליה בחודשים האחרונים.
3 צפייה בגלריה
"יש לי תקווה שהפעם יחקרו את זה כמו שצריך"
"יש לי תקווה שהפעם יחקרו את זה כמו שצריך"
"יש לי תקווה שהפעם יחקרו את זה כמו שצריך"
(צילום: נדב אבס, EPA)
"אני סוחבת את זה מאז היום שזה קרה ואני קוראת לשאר הבנות, שגם סוחבות משקעים מאז השירות שם, לבוא ולהתלונן, ולספר מה קרה באמת בכלא גלבוע", אמרה בריאיון. לדבריה, הוא "פגע בי באופן הכי קשה שאפשר לפגוע באישה. הוא פגע בכבוד שלי, בכבוד האישי שלי כאישה, כחיילת של צה"ל".
"אני אמרתי כמה פעמים שאני לא מעוניינת להיות איתו ביחידות, שאני לא מעוניינת להישאר לבד", הדגישה והזכירה כי הפרשה התחילה "מסוהרת-שתיים שהלכו והתלוננו, וזה להיות מספר רב של מתלוננות, כי זה כמו שפעם חברתי לשירות אמרה לי 'כולם יודעים שהוא סוטה'. זה לא משהו שנעלם מעיניו של אף אחד".
בתשובה לשאלה אם סיפרה למישהו בסגל הסוהרים על שעבר עליה, ענתה: "לא סיפרתי, ואני רוצה להאמין שהם לא ידעו. אבל עכשיו, עם הגשת התלונה, אני מקווה שהפרקליטות והמשטרה יחקרו את זה לעומק. יש לי תקווה שהפעם הם באמת יחקרו את זה כמו שצריך, את כל מה שהתנהל בכלא, ויבדקו אם באמת מישהו נתן לו את הרשות לגעת בנשים, בחיילות צה"ל בעצם".
3 צפייה בגלריה
כלא גלבוע
כלא גלבוע
"הוא שלט בקציני הכלא, היה מחליט מי ישובץ איפה". כלא גלבוע
(צילום: דוברות שב"ס)
3 צפייה בגלריה
המשך עדותו של פרדי בן שטרית בוועדת החקירה
המשך עדותו של פרדי בן שטרית בוועדת החקירה
מפקד כלא גלבוע פרדי בן שטרית, שבעדותו החזיר את הפרשה לסדר היום
(צילום: שאול גולן)
לדבריה, אסיר העולם "שלט בקציני הכלא, לפחות מהחוויה שלי. הוא היה מחליט מי ישובץ איפה, איזה פריבילגיות יתנו לו ואם בסוף באמת יתברר שניתנו לו פריבילגיות לגעת בבנות של הצוות – אז אפשר להבין כמה כוח היה לו".
"מאז אני במצב נפשי ומצב כלכלי לא פשוט, אני לא מצליחה לתפקד מאז אותו אירוע", הוסיפה. "אני יודעת שבעקבות מה שקרה אני זקוקה לפסיכולוגים, שאין ברשותי לממן אותם, כי אין לי אמון וביטחון בבני אדם כרגע. אני לא מצליחה לאסוף את עצמי ולצאת באמת לעבוד, ולכן קשה לי לממן את שכר הדירה, את הטיפולים הנפשיים".
לדברי הילה, האונס התרחש בזמן שמפקדיה השאירו אותה לבדה באגף הביטחוני כשהאסירים היו בחצר האגף, בניגוד לפקודות ולנוהלים. היא סיפרה גם שהאסיר הביטחוני גם איים עליה באומרו כי הרוצח של בני משפחת פוגל, אמג'ד עוואד, מתכוון לרצוח אותה. לדבריה, האסיר הבטיח שיגן עליה אם לא תספר על מעשיו - שאותם ביצע על פי החשד גם כלפי סוהרות אחרות - ובכך למעשה הטיל עליה את אימתו.


בשיחה עם מקורביה סיפרה החיילת ששירתה כסוהרת כי התקיפה הראשונה התרחשה כששני המפקדים שלה יצאו מהאגף והשאירו אותה באגף כסוהרת יחידה מול 120 אסירים ביטחוניים. לדבריה, תפקידה היה לספור יחד עם האסיר את מוצרי הקנטינה, וכשהסחורה הובאה לאגף, היא שהתה בעמדת הזקיף שהייתה מוגנת ונעולה. האסיר התכופף ופרק את החבילות, הביט בה באופן מאיים, ואמר: "בואי תעזרי לי, צאי מהחדר הנעול, אל תפחדי". החיילת אמרה כי כשיצאה מהעמדה האסיר התרומם בפתאומיות ומשך אותה אליו.
בשיחה עם ynet סיפרה הילה כיצד אסיר העולם סגר את הצוהר שממנו האסירים יכולים לראות את המתרחש באגף, גרר אותה למקום שנמצא בין שערי האגפים - ואינו מצולם במצלמות האבטחה של הכלא - נעל אותה יחד איתו ואנס אותה בעודה מבועתת וקפואה. לאחר מכן, שחזרה, חזרה יחד איתו לאגף שבו נמצא קצין המודיעין באותה התקופה, רב כלאי ניסים פיניש, שחייך אל האסיר ולא אמר דבר.
פרשת "הסרסור בסוהרות" התפוצצה כבר לפני ארבע שנים, וחזרה לכותרת בשנה שעברה בעקבות עדותו של מפקד הכלא פרדי בן שטרית, בוועדת הבדיקה של בריחת האסירים.
עו"ד קרן ברק, שמייצגת את הסוהרת הילה ואת שאר הסוהרות מכלא גלבוע, אמרה כי "מדובר במקרה מזעזע, מהחמורים שאירעו במדינת ישראל לחיילות במסגרת שירותן הצבאי. מפקדים במדינת ישראל סרסרו בחיילות צה"ל ובסוהרות ביחד עם מחבל פעיל טרור עם דם על הידיים לצורך סיפוק צרכיו המיניים.
"מדינת ישראל לא יכולה להתנער עוד מנשים אלו", הוסיפה עורכת הדין. "על המדינה לתמוך בהן, לשקם אותן ולהכיר בהן כפי שהיא מכירה בכל אדם שנפגע בפעולת טרור שבוצעה על ידי מחבלים. אני דורשת מהמדינה בשם הסוהרת הילה ובשם שאר הסוהרות שאני מייצגת, להקים ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את כל המעורבים ועד כמה רחוק הגיע קשר השתיקה וזאת במטרה שתדע כל אם עברייה שהיא שולחת את בתה לשרת בצבא ערכי ובו מפקדים ראויים".
משב"ס נמסר בתגובה כי "מדובר בחשדות חמורים על אירוע לפני מספר שנים. אנו נמתין לתוצאות החקירה המשטרתית ונפעל על פי הממצאים באפס סבלנות, בהתאם למדיניות הארגון".