תושב חיפה בן 56 הותקף בסוף השבוע האחרון במטרונית בעיר על ידי שני נערים בני 15, לאחר שביקש מהם להנמיך את המוזיקה הרועשת שהשמיעו באמצעות מגבר. השניים הכו אותו באכזריות באגרופים ובבעיטות בגבו ובפניו. צפו בתיעוד התקיפה שבפתח הידיעה.
"למרות שעברו כבר כמה ימים, יש לי עד עכשיו כאבים וסימני חבלה בגב", אומר מ' ל-ynet. "ביום ראשון יש לי תור לרופא. אני סובל גם מכאבים בפנים. היו לי שטפי דם מתחת לעיניים ודימום מהאף. למזלי לא שברתי אותו".
"זה קרה ביום שישי בשעה שמונה ורבע בבוקר", המשיך מ'. "אני הייתי בדרך לעבודה והחשודים, שמבחינת הגיל שלהם יכלו גם להיות הנכדים שלי, נסעו לבית הספר. כשהגענו לתחנת גשר פז הם הפעילו מוזיקה עם רמקול שהיה איתם. ביקשתי מהם לכבות את הרעש. בהתחלה הם כיבו, אבל אחר כך האוטובוס התרוקן ונשארנו כמעט לבד".
1 צפייה בגלריה
המטרונית בחיפה, ארכיון
המטרונית בחיפה, ארכיון
המטרונית בחיפה, ארכיון
(צילום: אחיה ראב"ד)
לדבריו, הנער לו שייך המגבר וחברו החלו להפעיל שוב את המוזיקה בשפה הערבית, בווליום גבוה. "הם עשו את זה בכוונה לעצבן אותי. הם גם קמו מהכיסאות ורקדו לי מול העיניים ונופפו בידיים. אני אדם יותר מבוגר מהם, נכנסתי לאוטובוס גם לפניהם. אני זכאי לשבת ושלא יטרידו אותי, והם הטרידו אותי באמצעות הרעש של המוזיקה. מבחינתי זו הייתה הטרדה.
"ביקשתי מהם שוב להשתיק את הרעש. הם לא הקשיבו. ניגשתי אליהם, הושטתי יד לכיוון הרמקול - וברגע הזה הם התחילו לתקוף אותי. אחד הרביץ לי בגב עם אגרופים, והחבר שלו נתן לי מכות בפרצוף. ניסיתי להתגונן, תפסתי את הידיים של זה שהיכה אותי בפנים, אבל השני נתן לי מכות בגב". מ' אמר כי נהג המטרונית שהבחין באלימות עצר את הרכב והגיע למקום: "תפסתי אותם ואמרתי לו להזמין משטרה, אבל אחד הנערים עזר לחבר שלו להשתחרר והם ברחו. דיברתי עם המשטרה, תיארתי את החשודים והגשתי תלונה".
אחד החשודים בתקיפה נעצר כמה שעות לאחר האירוע, וחברו נעצר בהמשך. בית המשפט הורה על שחרורם של השניים בתנאים מגבילים וחייב אותם לשהות במעצר בית.
רפ"ק יוסי אטיאס קצין אגף חקירות ומודיעין בתחנת חיפהרב-פקד יוסי אטיאסצילום: דוברות המשטרה
מאז שהותקף מ' מנסה לשים את האירוע מאחוריו, אך לדבריו זה לא פשוט. "האלימות בחברה שלנו מתחילה בגיל הנעורים", הוא אמר. "הם שמים מוזיקה רועשת, לא משלמים על כרטיסי נסיעה, הפקחים מפחדים מהם. משם הכול מתחיל. אחר כך הם מגיעים לגיל 32, מישהו נוסע לאט ואז תוקפים אותו, כמו שקרה לסגן ראש העיר חיפה בשבת שעברה. אין הרתעה, לא מגיעים אפילו לחקיקה. אף אחד לא רוצה להתעסק עם זה. לא נהג האוטובוס, לא הפקח ולא הציבור הרחב. אנשים גונבים ורואים שלא עושים להם כלום, ואז זה מגיע לרצח".
רב-פקד יוסי אטיאס, קצין אגף חקירות מודיעין בתחנת חיפה, אמר ל-ynet: "אלימות בכבישים הינה תופעה פסולה וחמורה, ומשטרת ישראל משקיעה משאבים רבים על מנת לתפוס את החשודים ולהביאם לדין. במקרה המדובר בית המשפט החליט להורות על שחרורם של החשודים, אולם החקירה בעניינם נמשכת ואנו נפעל על מנת להעמידם לדין במהירות האפשרית".