המחדל בחוף באשקלון שיכול להוביל לאסון נוסף: למרות האזהרות הרבות ולמרות שיותר מ-15 בני אדם, רובם ילדים, כבר טבעו בפחות משנה סמוך לחוף דלילה באשקלון - העירייה לא עוסקת בנושא. בחוף, שנחשב לאחד מהעמוסים ביותר בימי הקיץ, נוצרה רצועת חוף קטנה ומסוכנת שבה מערבולות וזרמים "שואבים" את המתרחצים פנימה.
1 צפייה בגלריה
זירת הטביעה בחוף דלילה, אשקלון
זירת הטביעה בחוף דלילה, אשקלון
"צריך לסגור את המקום עם גדרות". חוף דלילה באשקלון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א )
בשנה שעברה, בעקבות פניית ynet, עיריית אשקלון הציבה במקום מציל עד לסגירת הרצועה שהפכה למלכודת עבור המתרחצים. אבל השנה - שוב האזור מופקר. רצועת החוף, שצמודה למרינה וסמוכה לנקודת ניקוז של מי גשמים, נוצרה לפני כשנתיים עקב היסחפות הסלעים והחול במקום על יד מי הגשמים.
עיריית אשקלון הציבה שלטי אזהרה במקום, אך המתרחצים מתעלמים מקיומם. גורם בשירותי ההצלה אמר כי "צריך לסגור את האזור הזה באופן הרמטי עם גדרות". לדבריו, שלטים זה לא מספיק. כל יום שעובר ולא קורה שם אסון - זה בגדר נס. למה מחכים?".
המערבולות והזרמים שנוצרו בים באזור החוף החדש הפכו את הכניסה למים למסוכנת בשל החשש ל"הישאבות" פנימה בזרם. במהלך סוף השבוע האחרון טבע במקום צעיר בן 26, והוא פונה על ידי צוות מד"א במצב בינוני לבית החולים ברזילי בעיר. שעה קודם לכן טבעו במקום שלושה מתרחצים, נערות בנות 14 ו-17 וצעיר בן 20, והם חולצו במצב קל. בנוסף, לפני כשבועיים נסחפו במקום שישה מתרחצים נוספים, והם חולצו במצב קל.
מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "ראשית נבהיר כי לא מדובר בחוף רחצה מוכרז, וקיים שילוט במקום האוסר על הרחצה. לאורך רצועת החוף של אשקלון, אותה פוקדים אלפי מתרחצים ביום, פועלים שישה חופי רחצה מוכרזים ובהם סוכות הצלה עם צוותים מיומנים ומוכשרים בהתאם לתקנים הנדרשים ואף מעבר לכך. העירייה הציבה סדרן בחוף המדובר על מנת שימנע כניסת מתרחצים למקום שאינו מוכרז".