שמונה אנשי חיל הים של הודו לשעבר נעצרו בקטאר, וצפויים לעמוד לדין בקרוב בגין ריגול עבור ישראל. על פי דיווחים בהודו, השמונה צפויים להיות מואשמים באיסוף מידע מודיעיני על פרויקט צוללות סודי של קטאר.
1 צפייה בגלריה
ארה"ב צוללת USS פלורידה נשלחה לים האדום להרתיע את איראן
ארה"ב צוללת USS פלורידה נשלחה לים האדום להרתיע את איראן
ארכיון
(צילום: רויטרס)
בהודו דווח כי ההליכים המשפטיים נגד השמונה החלו ב-29 במרץ, אחרי שנעצרו עוד באוגוסט 2022. בקטאר חושדים כי הם אספו מודיעין על פרויקט צוללות שמיוצרות באיטליה, ואמורות להיות קשות יותר לזיהוי על ידי אויבים. השמונה עבדו בחברת ייעוץ למשרד ההגנה הקטארי.
מקור מודיעיני שצוטט בהודו אמר כי ניו דלהי ניסתה לשכנע את הקטארים כי אנשי חיל הים ההודים לשעבר לא היו מעורבים בשום פעילות מודיעינית עוינת נגד הנסיכות המפרצית, אך המאמצים עלו בתוהו. "הקטארים מתעקשים שמידע מודיעיני על תוכנית הצוללות שלהם הועבר לישראל", אמר המקור.
עוד ציין המקור כי סוכנות הביון של קטאר הצליחה ליירט "תקשורת אלקטרונית" שבה העבירו אנשי חיל הים מידע רגיש על תוכנית הצוללות - אם כי ההוכחות לכך לא הועברו לידי הודו.
בדיווחים בהודו נטען כי מפעל החברה שמייצרת עבור קטאר את הצוללות נמצא בעיר ברגמו. הצוללות הללו, לפי הדיווחים, הן דגם מוקטן של הצוללות U212, שנבנות בשיתוף פעולה בין איטליה לחברת תיסנקרופ הגרמנית.