נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חושף בסרט תיעודי חדש כי אחרי קריסת ברית המועצות מצא עצמו עובד מעת לעת כנהג מונית כדי להצליח לגמור את החודש. בסרט ששמו "רוסיה – היסטוריה עדכנית" אומר פוטין כי קריסת ברית המועצות הייתה ונותרה טרגדיה עבור רוב אזרחיה.
2 צפייה בגלריה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטי
נשיא רוסיה ולדימיר פוטי
נשיא רוסיה פוטין. "לא נעים לי לדבר על זה"
(צילום: AP)
הציטוטים מתוך הסרט הובאו בסוכנות הידיעות הרוסית הממלכתית "ריה נובוסטי", ולפיהם פוטין אומר בו: "אחרי הכול, מה הייתה קריסת האיחוד הסובייטי? זו הייתה קריסתה של רוסיה היסטורית תחת השם 'האיחוד הסובייטי'". פוטין, שהיה סוכן KGB, כבר הביע בעבר צער על התפרקות ברית המועצות, ופעם אף כינה אותה "האסון הגיאופוליטי הגדול ביותר של המאה ה-20".
אחרי קריסת ברית המועצות נאלצו תושבי רוסיה, שהייתה לב המעצמה המתפרקת, להתמודד עם חוסר יציבות כלכלי, ורבים בה שקעו בעוני במהלך המעבר מקומוניזם לקפיטליזם. לפי "ריה נובוסטי", בסרט התיעודי חושף פוטין כי גם הוא התמודד עם קשיים כלכליים, וכי מעת לעת מצא עצמו עובד כנהג מונית כדי להגדיל את הכנסותיו: "לפעמים הייתי צריך להרוויח עוד כסף. כלומר, להרוויח עוד כסף במכונית, כנהג פרטי. אם להיות כן – לא נעים לי לדבר על זה, אבל, למרבה הצער, זה היה המצב".
2 צפייה בגלריה
קורונה רוסיה מוסקבה
קורונה רוסיה מוסקבה
מוסקבה. מוניות היו מחזה נדיר
(צילום: EPA)
ב"גרדיאן" הבריטי מציינים כי בראשית שנות ה-90 מוניות היו מראה נדיר ברוסיה, וכי רוסים רבים נהגו להסיע זרים תמורת תשלום כדי להרוויח כסף ולשפר מעט את מצבם הכלכלי.
דבריו של פוטין באים 30 שנה להתפרקות ברית המועצות, ובשעה שבין רוסיה לבין המערב יש מתיחות עצומה: רוסיה פרסה לאחרונה כ-100 אלף חיילים בגבול אוקראינה, שם היא תומכת בבדלנים הפרו-רוסים, ובארה"ב ואירופה חוששים שהיא עומדת לפלוש אל המדינה. מוסקבה מצדה מאשימה את הברית הצפון-אטלנטית (נאט"ו) בקיום פעילות צבאית מדאיגה קרוב לגבולות רוסיה, ובניסיון להתרחב עד לשעריה באמצעות צירוף עתידי של אוקראינה וגאורגיה לברית.