ממוסקבה, דרך המנהיגה הטרייה בדאונינג 10 ועד ניו דלהי: כמיטב המסורת, מנהיגי העולם הצטרפו אמש (ראשון) לברכות לרגל ראש השנה היהודי, ופרסמו את איחוליהם לקהילות היהודיות בארצותיהם ולעם היהודי כולו, לרגל השנה החדשה.
3 צפייה בגלריה
ראש ממשלת בריטניה הנכנסת ליז טראס
ראש ממשלת בריטניה הנכנסת ליז טראס
ראש ממשלת בריטניה ליז טראס. "לרמוס את האנטישמיות"
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
ראש ממשלת הודו מודי. "ברכות לבביות לראש השנה"
ראש ממשלת הודו מודי. "ברכות לבביות לראש השנה"
ראש ממשלת הודו מודי. "ברכות לבביות לראש השנה"
(צילום: GettyImages)
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מסר כי "בראש השנה הזה יחגגו קהילות יהודיות ברחבי אמריקה וברחבי העולם את תחילתה של שנה חדשה. ראש השנה היהודי הוא זמן קדוש של הרהור, תשובה והתחדשות - זמן לעצור ולהסתכל פנימה. בימים הללו יש לנו הזדמנות לשאול את עצמנו אילו בני אדם אנחנו רוצים להיות. כשם שיחידים יכולים לעשות זאת, גם אומות יכולות". הוא הוסיף: "רעייתי ג'יל ואני מאחלים איחולים חמים לכל החוגגים את ראש השנה בארצות הברית, בישראל וברחבי העולם. יהי רצון שתפילותיכם יישמעו ושכולנו נירשם בספר החיים. שנה טובה".
ראש ממשלת בריטניה ליז טראס, שנכנסה לתפקידה בתחילת החודש, פרסמה סרטון ברכה בחשבון הטוויטר שלה ואמרה כי "כראש הממשלה, אני מבטיחה להגן על הקהילה היהודית שלנו. אני נחושה לרמוס את האנטישמיות, ואהיה ידידה נאמנה של ישראל. ברוח הזו, אני מאחלת שנה טובה".
ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, בחר בירך את אזרחי ישראל וגם את ראש הממשלה לפיד. "מאחל לידידי, לאזרחי ישראל והעם היהודי בכל העולם ברכות לבביות לרגל חג ראש השנה. אני מאחל ששנה זו תהיה שנה של בריאות טובה, שלום ושגשוג לכולם", הוא כתב.
גם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין פרסם ברכה לרגל ראש השנה, שאותה כיוון בעיקר ליהודי רוסיה. "חג ראש השנה מפנה את המאמינים להנחיות מוסריות גבוהות העומדות בבסיסן של כל הדתות העולמיות - אנושיות, אדיקות ורחמים ומעורר בהם מעשים טובים. חשוב מאוד כי תוך שמירה על נאמנותם למסורות רוחניות ישנות, יהודי רוסיה יתרמו תרומה נכבדה לשימור המגוון התרבותי בארצנו, לחיזוק ההסכמה הבין עדתית ועקרונות הכבוד ההדדי והסובלנות הדתית", כתב פוטין בברכה.
גם ראש ממשלת אוסטרליה אנתוני אלבניזי בירך. "אני מאחל לקהילה היהודית האוסטרלית שנה מתוקה ושמחה, בזמן שאתם מתאספים לראש השנה. שנה טובה", הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו, לצד תמונה עם תפוח ודבש.
3 צפייה בגלריה
אנתוני אלבניזי
אנתוני אלבניזי
ראש ממשלת אוסטרליה אנתוני אלבניזי, עם תפוח ודבש
(צילום: מתוך טוויטר)
ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, ביקר שלשום בבית הספר היסודי של הקהילה היהודית בבירה אוטווה, ובירך כבר שם. "לאלה שמכינים כרטיסיות, לאלה שטובלים תפוח בדבש ולכל אחד אחר שנתקלנו בו: שנה טובה! לשנה מתוקה ובריאה", כתב בטוויטר שלו.
פורסם לראשונה: 19:02, 25.09.22