2 צפייה בגלריה
גן הילדים "הקטנטנים של יעל"
גן הילדים "הקטנטנים של יעל"
"חלקם הוכו כמה פעמים". גן הילדים "הקטנטנים של יעל"
בית משפט השלום בתל אביב גזר בצהריים (יום ג') שנת מאסר על אולגה מירושקין, סייעת בגן ה"הקטנטנים של יעל" ברמת גן שתקפה פעוטות. בנוסף, קבע בית המשפט כי מירושקין תשלם פיצויים בגובה 2,000 שקלים לכל אחד מהקורבנות.
מירושקין, בת 29, הורשעה בתקיפת פעוטות בגן במקרים רבים, ובין היתר משכה אחד מהם בכוח, הטיחה בחוזקה אחר על כיסא וגררה פעוט נוסף על הרצפה. הסייעת תקפה חמש פעמים פעוט עם צרכים מיוחדים ובאחת הפעמים הפכה אותו בכוח על הבטן והצמידה אותו למזרן עם רגלה.
השופטת נועה תבור אמרה כי מירושקין "תקפה שבעה פעוטות שהגדול שבהם היה בן שלוש. פעוטות רכים, חסרי ישע הנתונים לחלוטין לסמכותה ולשאר צוות הגן. חלקם הוכו כמה פעמים. את החלש שבהם הכתה חמש פעמים".
עוד אמרה השופטת כי "מדובר בעבירות תקיפה במדרג עבירות נמוך ואמנם לא נגרמה פגיעת חבלה פיזית עם זאת אינני מקבלת את הטענה שמדובר ברף נמוך של העבירות, נוסף לאלימות ממד השפלה והפגנת כוח. קיים ערך מחמיר לכך".

לילך, אם לשניים מילדי הגן, אמרה ל-ynet כי "יש תחושות של שמחה מהולה בעצב. הייתה מצד אחד סחבת משפטית של שלוש שנים, וכמובן עצוב לנו על קלות הענישה. שנה זה אומר שעוד יקזזו ממנה. יש פה המון ילדים באישום שנפגעו ואני מניחה שיש עוד שנפגעו ולא נכנסו לאישום. מצד אחד סוף סוף נעשה צדק, ועידן חדש התחיל ונותנים מאסרים בפועל, אבל עדיין הענישה לא מספיק קשה".
האם תהתה "מה מבטיח לי שהן ישתחררו ולא יחזרו לעבוד עם קטינים? עברנו תהליך ארוך של שיקום, ההורים מצולקים לנצח ולכן מדברים על מידתיות עונשים, הפיצויים הכספיים מגוחכים. המאבק הוא לא בשדה המשפטי רק אלא לייצר פיקוח במעטפת ולעלות סטנדרטים בתחום".
אמו של הילד עם הצרכים המיוחדים אמרה כי לאחר מתן גזר הדין כי "הצדק נעשה בפועל. אני בעיקר רוצה להמשיך בחיי. בתחום הזה יש עוד הרבה מה לעשות".
באפריל האחרון נגזרו 22 חודשי מאסר בפועל וחצי שנת מאסר על תנאי על הגננת סיגל אלקיים-וייס בגין תקיפת פעוטות בגן. מנהלת הגן יעל סבתו נידונה לשישה חודשי מאסר על תנאי במסגרת הסדר טיעון בגין הפרת חובת דיווח. הסייעת קרן כהן קריף הורשעה בתקיפת פעוטות אך טרם ניתן גזר הדין בעניינה.
בכתב האישום שהוגש בנובמבר 2018 נגד הגננת והסייעות נכתב כי בהזדמנויות שונות תקפו אלקיים-וייס, קריף ומירושקין את הפעוטות, בני חמישה חודשים עד שלוש, בדרכים שונות לרבות בדרך של מכות, דחיפות, משיכות, טלטולים והטחות. במקרים אחדים הן גרמו לפעוטות מכאוב וחבלות של ממש.
2 צפייה בגלריה
סיגל אלקיים בבית המשפט
סיגל אלקיים בבית המשפט
משכה מזרנים שעליהם ישנו הפעוטות והצמידה חיתולים לפניהם. אלקיים-וייס בבית המשפט, 2018
(צילום: יריב כץ)
עוד נכתב כי במשך כשבועיים נהגה אלקיים-וייס בפעוטות באלימות ובכוחניות. היא משכה את המזרנים שעליהם שכבו הפעוטות בעודם ישנים והצמידה חיתולים לפניהם. בכמה מהמקרים נכחו חלק מהמורשעות בגן והיו עדות למעשי התקיפה של האחרות אולם לא מנעו את הפגיעה בשלומם ובבריאותם של הפעוטות, לא דיווחו על כך לגורמים הממונים ולא מילאו את חובתן כאחראיות, מתוקף תפקידן.
עו"ד ניר אלפסה שמייצג את מירושקין מטעם הסניגוריה הציבורית מסר כי "אולגה, אם לילד כבן שנתיים, ללא עבר פלילי, הודתה בעבירות שיוחסו לה, נטלה אחריות והביעה חרטה מלאה על מעשיה ומאז 2018 אינה משמשת כסייעת בגנים. כתב האישום תוקן לעבירות תקיפה, שנחשבות קלות יותר. קיווינו שבית המשפט יגלה אורך רוח למאמצי אולגה להשתלב בהליך השיקומי, על אף הקשיים הסוציו-אקונומיים שהיו מנת חלקה בשנה וחצי האחרונות. אנו בוחנים אפשרות ערעור לבית המשפט המחוזי".
עו"ד עדי אורן מפרקליטות מחוז תל אביב מסרה לאחר מתן גזר הדין: "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות שיש לעלות את רף הענישה במקרים של תקיפות כלפי קטינים על ידי אחראי. גזרי הדין שהוטלו לאחרונה אמורים להוות תמרור אזהרה עבור כל גננת וסייעת במסגרת חינוכית, כי אם תנקוט באלימות היא צפויה לעונשים כבדים".