הרשויות במדינת ניו ג'רזי שבארצות הברית חוקרות פרשה מוזרה שבה צעירה בת 29 התחזתה לתלמידת תיכון, ובמשך ימים ארוכים הגיעה לבית ספר בניו ברונסוויק, התרועעה עם התלמידים וניסתה לרקום איתם חברויות למטרות שאינן ידועות. התנהגותה החשודה ומסמך מזויף שמסרה בסופו של דבר לגורמי החינוך הובילו לחשיפתה.
1 צפייה בגלריה
ארה"ב ניו ג'רזי היג'אונג שין בת 29 התחזתה לתלמידת תיכון הסתננה לבית ספר
ארה"ב ניו ג'רזי היג'אונג שין בת 29 התחזתה לתלמידת תיכון הסתננה לבית ספר
היג'אונג שין. ניצלה חלק מתקופת 30 ימי ההרשמה הזמנית, והספיקה להיכנס לשיעורים
הצעירה, היג'אונג שין, נעצרה לפני כשבוע וחצי אחרי שהתברר כי הגישה לרשויות תעודת לידה מזויפת כדי להשלים ולאשרר את הרשמתה לבית הספר התיכון. בזמן שעניינה נבדק היא הספיקה להשתתף בשיעורים. לטענת בית הספר במשך רוב הזמן היא הייתה תחת השגחה של פקחים מטעמו, שניסו להכיר אותה וללמוד את צרכיה, אך העובדה שהיא הצליחה להסתובב במוסד כתלמידה במשך קרוב לשבוע מעוררת כעס בקרב תלמידים והורים כאחד.
מאות בני נוער הפגינו בשבוע שעבר במסדרונות בית הספר, ורבים מהם טענו כי המחדל גורם להם להרגיש לא בטוחים. תלמידה בשם טטיאנה סיפרה לעיתון מקומי כי למדה עם שין באותה כיתה, וכי בשיחותיה איתה אף מסרה לה מידע אישי. טטיאנה הביעה דאגה גדולה מהגילוי: "כל מה שרציתי היה לגרום לה להרגיש יותר בנוח בבית הספר החדש שלה, אבל אם היא מסוגלת לזייף מסמכים, להיכנס לבית ספר תיכון ציבורי וליצור קשר קרוב עם תלמידים צעירים – יש לה יכולת לעשות כל דבר". תלמיד אחר אמר ל-CBS כי הצעירה התנהגה בצורה מוזרה כששאל אותה מה גילה: "היא הביטה בי ואז הביטה בי שוב והסתלקה. זה היה מבחינתי דגל אדום".
לפי CBS, במהלך ימיה בבית הספר אספה שין מספרי טלפון מכמה תלמידים, ובהמשך הם קיבלו ממנה הודעות טקסט שבהן הציעה להם להסתובב יחד אחרי שעות הלימודים. לפי עדויות היא ניסתה "לפתות את התלמידים לרחוב ספציפי", ואחרי שכמה תלמידות לא התייצבו למקום שאליו ביקשה מהן להגיע הייתה התנהגותה כלפיהן מוזרה. ברשויות אומרים כי גם לאחר מעצרה המשיכה שין לשלוח הודעות טקסט לכמה מהתלמידים.
מה שאִפשר כאמור את חשיפתה של המתחזה היה תעודת הלידה המזויפת שהציגה. החוק בניו ג'רזי מחייב את בתי הספר הציבוריים לקבל אליהם לפחות באופן זמני את כל הילדים הנרשמים, גם אם טרם הגישו מסמכים מזהים המעידים כי הם זכאים לכך, והחל מרגע הקבלה הזמנית נדרשים התלמידים להציג את המסמכים החסרים בתוך 30 ימים. את תקופת ההמתנה הזו ניצלה שין כדי להשתלב במוסד, ובהמשך היא הגישה תעודת לידה מזויפת, והזיוף התגלה.
פרשת ההתחזות של שין מזכירה לרבים בארה"ב את עלילות הסרטים "אף פעם לא התנשקה" ו-Hiding Out, שבהם אנשים בגירים מתחזים לתלמידי תיכון לצורך ביצוע משימה עיתונאית ובריחה מהמאפיה. חשיפת הפרשה הובילה את הרשויות בניו ג'רזי להודיע כי יבחנו מחדש את נוהלי ההרשמה שלהן, ובינתיים התבקשו תלמידי בית הספר הרלוונטי להימנע מכל קשר עם האישה המסתורית.