מגזין "פורבס המזרח התיכון" חשף בחודש האחרון את רשימת 100 נשות העסקים המשפיעות ביותר לדבריו לשנת 2024. ברשימה מופיעות נשים המכהנות בתפקידי מפתח במזרח התיכון בתחומים שונים, כגון בנקאות, פיננסים, בריאות, השקעות וטכנולוגיה. מדובר בנשים בעלות ניסיון של שנים רבות, שרובן עברו דרך משמעותית בתעשיות השונות. הן מובילות תהליכי מפתח בחברות מקומיות ובינלאומיות ומנהלות עובדים רבים.

למדינות המפרץ נוכחות מכובדת בעשירייה הראשונה, שבה ניתן למצוא שלוש נשים מכוויית, שתיים מהאמירויות, שתיים מפקיסטן ושלוש מסעודיה, ירדן ומצרים. הרשימה עוררה שיח רב במדינות המדורגות, שהתגאו בייצוג הנשי שלהן.
במקום הראשון ברשימה נמצאת הנאא א-רסתמאני, המנכ"לית הראשונה של בנק אבו דאבי הראשון. א-רסתמאני, בעלת אזרחות של איחוד האמירויות, היא דמות מוכרת במדינה, ומעוררת עניין בגלל מעמדה. היא בעלת ותק מכובד בתחום, של יותר מ-25 שנים.
במקום השני מדורגת שיחה אל-בחר, סמנכ"לית קבוצת בנק כווית הלאומי. אל-בחר בעלת יותר מ-30 שנות ניסיון בתחום, ומפקחת על יותר מ-8,500 עובדים. היא בעלת אזרחות של כוויית. גם המדורגת אחריה, ודחה אל-חטיב, שבמקום השלישי, היא בעלת אזרחות של כוויית. אל-חטיב היא מנכ"לית חברת הנפט הלאומית של כוויית. מסרטונים שהופצו ברשת מפגישותיה השונות היא בולטת לטובה בנוכחותה לצד הגברים לובשי המדים.
במקום הרביעי ברשימת "פורבס המזרח התיכון" נמצאת שאיסתא אסיף, מייסדת שותפה ומנכ"לית של קבוצה בתחום הבריאות בשם Pure Health Holding. מדובר ברשת שירותי בריאות מצליחה שפועלת באמירויות ובעולם. אסיף, בעלת אזרחות פקיסטנית, דורגה בשנה שעברה במקום ראשון ברשימה נוספת של פורבס, שדירגה גברים ונשים בתחום שירותי הבריאות במזרח התיכון.
במקומות הבאים בעשירייה הראשונה מופיעות: אדאנה א-סבאח, שגם היא בעלת אזרחות כווייתית, ומכהנת כמנכ"לית של חברת ניהול פרויקטים במדינה; רנדה א-סאדק, המנכ"לית הירדנית של הבנק הערבי, שמכהנת בתפקיד משנת 2022 ויש לה יותר מ-37 שנות ניסיון בתחום הבנקאות; וסארה א-סחימי, יו"ר מועצת המנהלים של קבוצת "תדאוול", קבוצת מסחר סעודית.
במקום השמיני ניצבת מרים א-סווידי מאיחוד האמירויות, מנכ"לית הרשות לניירות ערך ומסחר, ובתשיעי מדורגת שאזיא סייד, שעובדת בחברת "יוניליוור" בתפקיד מנכ"לית צפון אפריקה, אזור הלבנט ועיראק. היא האחראית הראשונה לפיתוח לקוחות באזור הערבי.
במקום העשירי והמכובד נמצאת רים אסעד, שעובדת בחברת "סיסקו" בתפקיד סגנית ראש אזור המזרח התיכון, אפריקה, טורקיה, רומניה וחבר העמים. אסעד בעלת אזרחית מצרית-אמריקנית.
חלק מהנשים המופיעות ברשימה מגיעות ממדינות שבהן זכויות נשים אינן דבר מובן מאליו. חלק מהמדינות נמצאות במגמת שיפור בשנים האחרונות, או לפחות טוענות שזה המצב. סארה א-סחימי למשל, הממוקמת במקום השביעי ברשימת פורבס המזרח התיכון, מגיעה מסעודיה. סעודיה טענה במושב של עצרת האו"ם בינואר האחרון כי מאז שנת 2018 יישמה יותר מ-50 רפורמות לטובת נשים במדינה.
הנציגה הסעודית העומדת בראש ועדת זכויות האדם הסעודית, הלא א-תויג'רי, הסבירה באותו מושב כי נושא זכויות הנשים והעצמת הנשים קיבל את הנתח הגדול ביותר ברפורמות שבוצעו בתחום זכויות האדם במדינה, במסגרת החזון הסעודי לשנת 2030.