לפחות 10 רקטות שוגרו הלילה מרצועת עזה, בעקבות המבצע הצבאי שמספר ההרוגים הפלסטינים בו היה הגדול ביותר זה שני עשורים - אבל לפחות בינתיים נראה שישראל לא צפויה להחריף את תגובתה. הלילה יירטה כיפת ברזל ארבע רקטות ששוגרו מהרצועה, ושלוש נוספות נפלו בשטחים פתוחים או התפוצצו באוויר. שלוש או ארבע רקטות נפלו בשטח הרצועה.
בשלב זה נראה שאין לישראל כוונה לסגור את מעבר ארז לכניסת עובדים פלסטינים מעזה ומעבר כרם שלום, לכניסה ויציאה של סחורות. העובדים מעזה שנכנסים באלפים מדי שבוע מזרימים לרצועה כסף רב שמשפר את הכלכלה, ובראיית צה"ל מרגיע את השטח. חמאס נהנה מכך ומעוניין לשמר את המצב הקיים.
אמש (חמישי), ועל רקע המבצע בג'נין והמתיחות שהובילה את הרשות הפלסטינית להודיע על הפסקת התיאום הביטחוני, הגיע לביקור בישראל וברשות ראש ה-CIA וויליאם ברנס. זהו ביקורו הראשון של ברנס מאז הקמת הממשלה, והוא נקבע מראש. ברנס ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש המוסד דדי ברנע ובכירים נוספים. כמו כן הוא ייפגש עם אבו מאזן ברמאללה. בשבוע הבא יגיע לישראל מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן.

3 צפייה בגלריה
פיצוץ ברצועת עזה, הלילה
פיצוץ ברצועת עזה, הלילה
תקיפה בעזה, הלילה
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
שובל רקטה ששוגרה מעזה, הלילה
שובל רקטה ששוגרה מעזה, הלילה
אחת מ-10 הרקטות ששוגרו הלילה מהרצועה
(צילום: AFP)
בישראל ציינו כי יש ערוצי תיאום נוספים עם הפלסטינים, והחליטו שלא "להתחנן" בפניהם. בירושלים אמרו כי משתדלים לנתק מגע מהרשות כדי שירגישו שגם בהם זה פוגע. גורמים ביטחוניים אמרו: "נראה עוד שבוע איפה הדברים עומדים. ההערכה היא שהתיאום יחזור לאט-לאט". בכל מקרה, האמריקנים, שהתנגדו לצעד הפלסטיני, לוחצים על הרשות לחדש את התיאום הביטחוני, והנושא יעלה בשיחות של ברנס ובלינקן עם אבו מאזן.
דובר הג'יהאד האיסלאמי, טאריק סלמי, התייחס הבוקר לרקטות ששוגרו בחצות והלילה לדרום אשקלון ולעוטף עזה אמר: "מעשה חצות, ומה שאחריו, הוא חלק מהמסר. על האויב להיזהר, כי הדם הפלסטיני אינו זול".
בתגובה לירי הרקטות צה"ל תקף לפנות בוקר יעדים ברצועה, ביניהם אתר תת-קרקעי לייצור רקטות ובסיס צבאי של חמאס שאותו צה"ל הגדיר כ"אחד ממוקדי פעילות הטרור המשמעותיים של הארגון". גדודי עז א-דין אל-קסאם של חמאס טענו כי שיגרו במהלך תקיפת חיל האוויר טילי קרקע-אוויר וטילי נ"מ.


3 צפייה בגלריה
ארה"ב וויליאם ברנס נבחר ל ראש ה CIA
ארה"ב וויליאם ברנס נבחר ל ראש ה CIA
וויליאם ברנס. מבקר בישראל לפני הגעת בלינקן
(צילום: רויטרס)
שר הביטחון יואב גלנט אמר כי "ארגוני הטרור ברצועת עזה ספגו הלילה מהלומה מאש צה"ל בסדרת תקיפות. ‏הנחיתי את מערכת הביטחון להיערך לפעולה עם מגוון אמצעים התקפיים ומטרות איכותיות, למקרה ונדרש להמשיך ולפעול - עד להשבת השקט לאזרחי ישראל".
בעקבות האזעקה הלילה באשקלון, דרש הבוקר ראש העיר, תומר גלאם, להוציא אל הפועל תוכנית מיגון "נכונה ואחראית, ולהעצים את חוסנם של תושבי העיר על ידי הענקת הטבות כלכליות. במכתב של גלאם מהליכוד, שמוען לנתניהו, גלנט ושר האוצר סמוטריץ', נכתב כי "כפי שהתרעתי בפניכם פעמים רבות, הלוך ושוב, לכ-40,000 מתושבי העיר אין מרחב מוגן ראוי ובסיסי, והלילה הם שוב עצרו את נשימתם באותם רגעים משתקים, תרים אחר פיסת תקרה שתגן עליהם, חשופים לגמרי בחזית".
מרביתם המוחץ של אותם תושבות ותושבים בחר בכם. תמך בכם", הוסיף גלאם. "באחד בנובמבר 2022 הוא יצא מביתו בשכונה נעדרת המיגון כדי לממש את זכותו הדמוקרטית ולהצביע לכם. הוא האמין לכם כשדיברתם על מיגור הירי, על השבת ההתרעה, על חיסול ארגוני הטרור ברצועה. הוא האמין לכם כשדיברתם על תוכנית מיגון בעיר אשקלון ועל הטבות כלכליות והוא עדיין מאמין. כי מגיע לו, ובצדק".
ראש העיר כתב כי "מרביתם המוחץ של אותם תושבות ותושבים עומד איתן מאחוריכם בכל מבצע ובכל הסלמה. מגבה אתכם, את צה"ל ואת כוחות הביטחון ומפגין חוסן בל יתואר זה למעלה מעשור. הרפורמה החשובה ביותר שצריכה להיות על סדר היום היא רפורמת מיגון מקיפה ויסודית בעיר אשקלון. זאת הרפורמה שתציל חיים במערכה הבאה, שתהיה, כידוע לכם מאתגרת יותר, רחבה יותר ומסוכנת יותר. זהו צו השעה להוציא אל הפועל תוכנית מיגון נכונה ואחראית ולהעצים את חוסנם של תושבי העיר על ידי הענקת הטבות כלכליות, המגיעות להם בזכות ולא בחסד".