3 צפייה בגלריה
נרנדרה מודי ונפתלי בנט
נרנדרה מודי ונפתלי בנט
מודי ובנט
(צילום: אלכס קולומויסקי, GettyImages)
שר החוץ ההודי סובראמניין ג'יישאנקר שמבקר בישראל הזמין בצהריים (יום רביעי) את ראש הממשלה נפתלי בנט לפגישה רשמית עם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי.
בנט נפגש עם ג'יישאנקר בלשכת ראש הממשלה בירושלים. לפי לשכת ראש הממשלה, השניים "דנו בחיזוק הברית האסטרטגית בין המדינות, בהרחבת הקשרים הבילטרליים ובהעמקת הידידות החמה בין ישראל להודו". בנט, לפי ההודעה, הודה לשר החוץ ההודי ולמודי, על מחויבותם האישית לשותפות בין ישראל להודו.
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט עם שר החוץ  של הודו  ד"ר סוברהמנייאם ג'אישנקר
נפתלי בנט עם שר החוץ  של הודו  ד"ר סוברהמנייאם ג'אישנקר
נפתלי בנט עם שר החוץ של הודו
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
3 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג בפגישה עם שר החוץ של הודו ד"ר סוברהמנייאם ג'אישנקר
יצחק הרצוג בפגישה עם שר החוץ של הודו ד"ר סוברהמנייאם ג'אישנקר
יצחק הרצוג בפגישה עם שר החוץ של הודו
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
בנט אמר לשר החוץ ההודי: "בשם מדינת ישראל - אנחנו אוהבים את הודו. אנו רואים בהודו ידידה גדולה ומצפים להרחיב את מערכת היחסים בינינו בכל התחומים".
שר החוץ ההודי הגיע לישראל ביום ראשון לביקור בן חמישה ימים, שבמהלכו נועד - בין היתר - עם הנשיא יצחק הרצוג, עם שר החוץ יאיר לפיד ועם בכירים רבים נוספים. שרי החוץ החליטו בפגישה על חידוש המו"מ על הסכם אזור סחר חופשי בין המדינות כבר בחודש נובמבר, בשאיפה כי ההסכם יהיה מוכן לחתימה עד אמצע 2022. בנוסף, הסכימו השרים על הכרה הדדית בתעודות המתחסן וכן, להרחיב את השת"פ בתחומי מים וחקלאות שהפכו בשנים האחרונות לעוגן מרכזי ביחסי שתי המדינות.
ג'יישאנקר נפגש היום גם עם הנשיא הרצוג, שבירך על חיזוק היחסים בין ישראל להודו במגוון תחומים והודה לשר על מחויבותו האישית ועל מחויבותו של מודי לקידום הקשרים עם ישראל וחיזוקם. "לקראת ציון שלושים שנים לכינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל והודו בשנה הבאה, הדגיש הנשיא את כוונתו לסייע באופן אישי בקידום וחיזוק מערכת יחסים חשובה זו", נמסר מלשכתו של הרצוג. "בסוף פגישתם דנו נשיא המדינה ושר החוץ ההודי בנושאים אסטרטגיים גלובליים".