הרמטכ"ל הרצי הלוי התייחס היום (שלישי) בהצהרה מאזור עוטף עזה למוכנות הכוחות לקראת כניסה קרקעית לרצועת עזה. "אנו ערוכים בתורה טובה מאוד ומוכנים להיכנס פנימה עם כוחות מאומנים וחזקים שיודעים לפעול חזק, יודעים איך לפשוט ויודעים כיצד לפגוע באויב", אמר. הלוי הדגיש כי "חמאס מצטער כבר עכשיו" על מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. הוא שיבח כי "קרבות הבלימה של האזרחים באותה שבת הם מקור לגאווה. מאות מחבלי חמאס נהרגו בזכות גבורת הנלחמים".
הלוי המשיך ותיאר את ההכנות לכניסה הקרקעית: "התאמנו לכך, הצטיידנו באמצעים טובים מהמתקדמים בעולם, אבל בעיקר יש לנו את הלוחמים הטובים ביותר למשימות האלה. צה"ל ופיקוד הדרום תכננו תכניות התקפה איכותיות להשגת יעדי המלחמה. שיהיה ברור - צה"ל מוכן לתמרון. אנחנו נקבל החלטה יחד עם הדרג המדיני אודות מהות השלב הבא והעיתוי שלו".
4 צפייה בגלריה
דף קרבי של ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי במסר לחיילי צה"ל על הלחימה בעזה, מבצע חרבות ברזל
דף קרבי של ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי במסר לחיילי צה"ל על הלחימה בעזה, מבצע חרבות ברזל
"ערוכים ודרוכים לאפשרות של התרחבות הזירות". הרמטכ"ל
(צילום: דובר צה"ל )
הכותרת
צריך להתנתק מעזה לגמרי | היום שאחרי המלחמה עפ"י ליברמן
19:57
בנוגע לשיהוי לפני הפעולה הקרקעית, חרף מוכנות הכוחות, הרמטכ"ל אמר כי "אנחנו מנהלים מלחמה, ובשלב הזה יש שיקולים טקטיים ואסטרטגיים שמאפשרים לנו עוד זמן לשפר ולנצל כל דקה כדי להיות מוכנים אפילו יותר. אנחנו תוקפים את האויב, הורגים לו פעילים ומפקדים והורסים תשתיות. אנו אוספים מודיעין לקראת הבאות ומחזיקים את חמאס במתח - האויב ממתין בדריכות".
על תקיפות חיזבאללה בגבול לבנון אמר הלוי: "אנחנו תוקפים באופן ייעודי כל אוכלוסייה שמנסה לפגוע באזרחי ישראל ובצה"ל. חיזבאללה משתף פעולה עם המתקפה של חמאס ומזדהה עם דעאש במסווה של מגן לבנון. אנחנו ערוכים חזק, מוכנים ודרוכים גם לאפשרות של התרחבות הזירות - קרובות ורחוקות. לנוכח המצב בצפון בחרנו לפנות תושבים רבים. זה לא נוח, אבל זה הרבה יותר בטוח. אנחנו פועלים ונפעל להשיב את הביטחון לגבול הצפון".
4 צפייה בגלריה
תיעוד מאימוני גדודי אוגדת מילואים וחלוקת אפודים קרמיים
תיעוד מאימוני גדודי אוגדת מילואים וחלוקת אפודים קרמיים
הרמטכ"ל: "יש לנו את הלוחמים הטובים ביותר למשימה"
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בגבול לבנון
כוחות צה"ל בגבול לבנון
"ישראל לא מצפה מלוחמים של מדינות אחרות להגן עלינו". הלוי על תמיכת ארה"ב
(צילום: Jalaa MAREY / AFP)
הלוי הדגיש כי "הלחימה הזו תהיה ארוכה, יהיו בה גם דברים שיתבצעו מחוץ לגבולות המדינה". על מעורבות ארה"ב במלחמה אמר: "מדינת ישראל לא מצפה מלוחמים של מדינות אחרות להגן עלינו. אנחנו נגן בכוחנו, אך אנחנו שמחים שמדינות אחרות רואות שטרור כזה לא יכול להתקיים בכל מקום. אנחנו יוזמים ותוקפים וניזום בהמשך, אני לא חושב שמישהו ברצועת עזה מרגיש עכשיו הובלה".
הלוי התייחס גם לסוגיית החטופים הרבים שנמצאים בידי חמאס, ואמר כי "הדברים, גם כשהם נשמעים יותר נעימים, בכל אחד מהמקרים הם קשים ואכזריים. אנחנו ראינו את זה במעשי הרצח והברבריות והמוסר הנמוך. אנחנו ממליצים לחמאס לנהוג בכבוד באזרחי ישראל שנמצאים תחת ידיו. זה הכרחי, אבל אנחנו לא נמעיט בחומרת הטיפול שלנו בחמאס.
4 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בגבול לבנון
כוחות צה"ל בגבול לבנון
"אירועי ה-7 באוקטובר ידרשו שינוי מהיסוד במציאות הביטחונית"
(צילום: Jalaa MAREY / AFP)
"מטרות המלחמה כפי שהגדירה ממשלת ישראל הן הבסת חמאס, החזרת תחושת הביטחון ומאמץ להשבת החטופים. לא נשכח את מעשי הזוועה. את התמונות האלה אנחנו לוקחים איתנו קדימה לשדה הקרב, נחושים. נעשה את זה כמו לוחמים. אנחנו זוכרים ונלחמים, בעיקר כי אנחנו יודעים שיש לשם מה - זו המדינה שלנו, הבית שלנו, ואנחנו נגן עליו בכל דרך. התרחש כאן אירוע שלא קרה מקום המדינה, הוא ידרוש שינוי מהיסוד במציאות הביטחונית ויהיו לכך השלכות בין היתר בלחימה. כולם מגויסים, תסתכלו סביב, משטחי הכינוס יצאו לשבעה וגם לחתונות, את השילוב של עצב ושמחה אנחנו נתרגם לכוח. למלחמה יש כתובת אחת: הנהגת חמאס וכל מי שפעל תחת פיקודה. הם ישלמו את המחיר על הפעולה שביצעו".
הלוי התייחס גם לביקורת בעולם על ההרוגים הרבים בקרב תושבי עזה, והדגיש: "צה"ל נלחם בחמאס, לא באוכלוסיית עזה. הצבא מעוניין שתושבי עזה יוכלו לעבור את המלחמה הזו עם כמה שפחות פגיעות. הצענו אזור להתפנות אליו עם מים ואוכל. כל תושב רצועת עזה צריך להחליט באופן עצמאי למען חייו. דלק יהיה למקום שצריך לטפל באזרחים, לא נאפשר דלק לחמאס".