אחרי שנה מדממת, נרשם בלילה אירוע פלילי ראשון בשנה החדשה: ניסיון חיסול של נהג משאית מלוד. הירי לעברו בוצע תוך כדי נהיגה, אך הוא לא נפגע. מספר קליעים פגעו ברכב. שוטרי תחנת רמלה הצליחו הבוקר (ב') לעצור שני תושבי פרדס שניר מלוד בשנות ה-20 לחייהם, בעת שניסו להימלט על גבי אופנוע מזירת הירי בנהג המשאית.

2 צפייה בגלריה
ניסיון חיסול של תושב לוד
ניסיון חיסול של תושב לוד
סימני הקליעים על דלת המשאית
2 צפייה בגלריה
ניסיון חיסול של תושב לוד
ניסיון חיסול של תושב לוד
השמשה המחוררת. הנהג לא נפגע
השניים נעצרו לאחר שהתנגשו בניידת משטרה בכביש 200 בלוד כשברשותם נתפס אקדח, מחסנית מיוחדת ותחמושת. הם פונו לקבלת טיפול רפואי. הרקע לאירוע הוא פלילי.
במטרה להיאבק בפשיעה, פועל כוח משימה מיוחד של מחוז מרכז, המשלב מערכי סיור, בילוש, תנועה וחקירות יחד עם לוחמי יס"מ ומג"ב, בערים רמלה ולוד, מתוך מטרה לסכל את הפשיעה בחברה הערבית ולתפוס אמצעי לחימה שמוחזקים בניגוד לחוק.
מפקד המחוז אמר כי "נמשיך באכיפה עוצמתית בכל המישורים, על מנת לנטרל כל איום שנשקף לציבור הרחב ולשוטרים, כאשר הנחתי לשלב ולהפעיל כל העת את כלל מערכי המשטרה המקצועיים והיחידות המיוחדות, במישור המבצעי, החקירתי, הטכנולוגי והמודיעיני. תושבי השכונות הללו ברמלה ולוד דורשים שירותי משטרה ומחובתנו לעשות כל שניתן, כדי שיוכלו לנהל אורח חיים תקין ובטוח, תוך נטרול מחוללי הפשיעה וכליאתם אחר סורג ובריח".
תושבים מלוד אמרו: "חשוב מאוד שהמקרה הסתיים ללא רצח וכי הם שמחים שהיו עצורים. אנו בעד שהמשטרה תפעל ביד קשה נגד כל הפושעים שמהווים סכנה על חיינו". גם בעיר קלנסווה אלמונים ירו לעבר בית עסק. נגרם נזק ללא נפגעים.
בשנת 2023 נרצחו בחברה הערבית 244 בני אדם. מדובר במספר הגבוה ביותר אי פעם של נרצחים בחברה הערבית תוך שנה.