2 צפייה בגלריה
אמסלם ונתניהו
אמסלם ונתניהו
אמסלם ונתניהו
(צילום: EPA)
ח"כ דודי אמסלם מהליכוד עורר הבוקר (ראשון) סערה בגוש נתניהו כשהזמין את מפלגת רע"מ של מנסור עבאס להצטרף לממשלה בראשות הליכוד - אם יצליחו להרכיב קואליציה של 61 ח"כים. בליכוד התנערו מהאמירה והבהירו: "הדברים נאמרו בניגוד לעמדתו ולא על דעתו של ראש הממשלה לשעבר נתניהו. נתניהו מעולם לא הסכים ולעולם לא יסכים לכלול את רע"מ בקואליציה שלו".
את הדברים אמר אמסלם בתוכנית הבוקר של קשת, כשנשאל אם הוא פוסל את מנסור עבאס. "בוודאי, מפלגות לא ציוניות לא יכולות להיות חלק מהממשלה כל עוד הממשלה לא מונה 61", השיב, ואז הוסיף: "אם מנסור עבאס רוצה להצטרף לאחר שיש לנו 61, אהלן וסהלן. אנחנו לא יכולים להישען עליו".
בהמשך יו"ר הליכוד בנימין נתניהו הגיב גם באופן אישי - וכתב בטוויטר: "נדהמתי לשמוע את הדברים שאמר דודי אמסלם שאותם אמר על דעתו בלבד, כפי שכבר קרה בעבר. רע"מ היא מפלגה אנטישמית אנטי-ציונית, תומכת טרור שמייצגת את האחים המוסלמים ששואפים להשמיד את ישראל. הליכוד בראשותי לעולם לא הסכים ולעולם לא יסכים להכניס את רע"מ לקואליציה כלשהי".
2 צפייה בגלריה
מנסור עבאס
מנסור עבאס
מנסור עבאס
(צילום: עוז מועלם)
יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הגיב לדברי אמסלם: "מפלגת הציונות הדתית לא תשב בשום מצב באותה קואליציה עם תומכי טרור. נקודה". גם חבר מפלגתו איתמר בן גביר הגיב: "דודי יקירי - לא מתאים ולא שייך. אחרי השנה שעברנו ברור שלרע"מ יש מקום בפרלמנט בסוריה - לא בישראל".
ח"כ יואב קיש מהליכוד אמר בתגובה כי "הליכוד לא יהיה בקואליציה עם רע"מ בשום תנאי", ובהמשך נמסרה הבהרה גם מטעמו של אמסלם: "אנחנו מתכוונים להקים ממשלה לאומית שתקדם את ערכי היהדות והציונות, ותקדם חקיקה ותבצע רפורמות נרחבות ומתבקשות במערכת המשפט. נקים ממשלה של 61 רק עם מפלגות הגוש האמוני. הליכוד לא מפלגה גזענית ולא יפגע באזרחים הערבים שנאמנים למדינת ישראל - מי שירצה לקדם נושאים אזרחיים בחברה הערבית ימצא אצלנו אוזן קשבת ונכונות לשיתוף פעולה. מי שירצה לקדם נושאים לאומיים פלסטיניים ולתמוך בטרור - לעולם לא יהיה איתנו בקואליציה".