2 צפייה בגלריה
מטוס פגסוס ב נמל תעופה אטאטורק ב טורקיה
מטוס פגסוס ב נמל תעופה אטאטורק ב טורקיה
"היא מחקה את הסרטון ונראה שהכול נרגע, אבל לא כך היה". מטוס של חברת פגסוס, ארכין
(צילום: רויטרס)
תשעה ישראלים נעצרו בשדה התעופה באיסטנבול בחשד שהטרידו ונהגו באופן בלתי הולם בדיילת טורקייה, במהלך טיסה מישראל לטורקיה של חברת התעופה פגסוס. כך נודע ל-ynet. לטענת אחותו של אחד מהעצורים, תושב שדרות דוד שושקוב (30), שישה כבר שוחררו אחרי כמה שעות חקירה - ואחיה עדיין כלוא כשבוע לאחר מכן בבית מעצר ליד הגבול עם סוריה.
האחות נטלי טענה כי "במטוס הייתה דיילת שהסבירה את כל פעולות הביטחון שצריכים לנהוג במטוס. אחי הסריט אותה בנייד שלו והוא ועוד שמונה נוסעים צחקו עליה. בסוף ההדרכה היא ניגשה אליו וביקשה למחוק את הסרטון. אחי מסר לה את הפלאפון והיא מחקה את הסרטון והיה נראה שהכול נרגע, ועל פניו הכול בסדר, אבל לא כך היה".
לדברי האחות, "בנחיתה של המטוס כולם חיכו זמן ממושך כדי לצאת, כיון שהדיילת הזמינה משטרה. כאשר פתחו את הדלתות, השוטרים שמו אזיקים על תשעה אזרחים ישראלים שהדיילת הצביעה עליהם ולקחו את כולם לחקירה. מסתבר שהדיילת אמרה שהבחורים הטרידו אותה מינית".
2 צפייה בגלריה
דוד שושקוב שנעצר בטורקיה
דוד שושקוב שנעצר בטורקיה
דוד שושקוב, אחד מהישראלים שעדיין במעצר
היא סיפרה כי יום לאחר המעצר, "ערכו לאחי משפט ונאמר לו שהוא יגורש מטורקיה, אך בגלל החגים לא יכולים לשחרר אותו עד יום שני. בינתיים העבירו אותו למעצר בבית כלא שנמצא בגבול עם סוריה, מרחק של ארבע שעות נסיעה מאיסטנבול, בטענה שאין להם מקום אחר לשים אותו".
לדבריה, "חיכינו וציפינו לטיסתו ביום שני, והמועד הגיע ואחי לא הוטס לארץ כפי שנאמר לנו. בשירות הקונסולרי אמרו לנו להמתין בסבלנות ולא להכעיס את הטורקים, אבל אנחנו אובדי עצות". עם זאת, בטורקיה ככל הנראה מתכוונים לגרש את שלושת הישראלים שנותרו במעצר בימים הקרובים.
האחות אמרה ל-ynet כי "אחי מעולם לא הסתכסך עם אף אחד, יש לו לב טוב. הוא אוהב לצחוק, והוא סתם פעל בתמימות וצילם את הדיילת. הוא התחרט על כך וביקש סליחה ונתן לה למחוק. היה נראה כאילו היא סלחה, והוא לא ציפה לכך שתחכה לו משטרה".
לדבריה, "פנינו לעורך דין, אבל הוא ביקש שכר של 100 אלף שקל בשביל לייצג אותנו ואין לנו אפשרות לשלם לו - אז יוצא שאחי מופקר כי אין לנו עורך דין. אמא שלי לא כל כך מעורבת כי אנחנו חוששים לבריאות שלה ולא רוצים לצער אותה, אבל כל כך קשה לה שאין קשר איתו ושהם לא מדברים כבר שישה ימים".
ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "הנושא ידוע ומוכר לקונסוליה באיסטנבול. תשעה ישראלים נעצרו בשדה התעופה סביחה באיסטנבול לאחר שנטען נגדם על ידי צוות האוויר כי התנהלו באופן לא נאות ומטריד במהלך הטיסה. שישה מהם שוחררו עוד באותו היום ושלושה עדיין שוהים במעצר".