הבר הירושלמי "פוטין" הסיר את השלט
(צילום: נויל האריס)

21 שנים מאז ש"פוטין פאב" בירושלים פתח את שעריו החליט בעלי המקום לעקור את שלט הכניסה - ולוותר על הזיהוי עם הנשיא הרוסי שהכריז על המלחמה נגד אוקראינה. לאוניד טטרין, מבעלי המקום, סיפר הערב (שבת) לאולפן ynet כי ההחלטה התקבלה מיד עם הפלישה לאוקראינה.
"לפני 21 שנה זו הייתה דמות מפורסמת, גימיק שכולם מכירים, אז הבעלים הקודמים החליטו על השם", אמר טטרין שעלה לישראל לפני 20 שנים מרוסיה. "אנחנו לא רוצים להיות קשורים לפוליטיקה, זה מקום בילוי ואף אחד לא רוצה להרגיש את השפעות המלחמה כשהוא שותה בירה. אנחנו נגד המלחמה, אנחנו רוצים לארח פה אוקראינים וגם רוסים. קיבלנו תמיכה מלאה בהורדת השלט".
3 צפייה בגלריה
פוטין בר לפני שהורידו את השלט
פוטין בר לפני שהורידו את השלט
"פוטין בר", לפני הורדת השלט
(צילום: לאוניד טטרין)
3 צפייה בגלריה
הורידו את השלט, פוטין בר
הורידו את השלט, פוטין בר
כך נראית הכניסה למקום כעת
(צילום: עמית שאבי)
3 צפייה בגלריה
הורידו את השלט, פוטין בר
הורידו את השלט, פוטין בר
(צילום: עמית שאבי)
בעלי הפאב הודה שטרם בחר שם חדש לבר שממוקם מול כיכר ספרא ב-15 השנים האחרונות, ומתעקש שדבר לא ישתנה מלבד שלט הכניסה. "אנחנו תמיד נהיה עם חיוך על הפנים. אני רוצה ומקווה שיהיה שם שלום".
ג'סיקה, אזרחית ארה"ב שהגיעה הערב לפאב כשפניה מעוטרות בצבעי דגל אוקראינה, אמרה ל-ynet כי הרגישה ששינוי השם הוא הזדמנות טובה לבלות במקום. "שמעתי שהורידו את השלט וחשבתי שיהיה טוב להיות עם תומכים אוקראינה במצב כזה. זה הרגיש טוב לחלוק את אותן התחושות".
תומאש, אזרח דני שגר בשייח ג'ראח, הוסיף כי גם לו היה ברור שאחרי שהשלט הוסר הוא יגיע לבלות בפאב. "המצב באוקראינה מזכיר לי את מה שקורה עם הפלסטינים, אנשים שלא יכולים לעזור לעצמם", אמר.