המקורב לראש הממשלה אמר "קוטרים", ראשי מועצות סברו שהתכוון אליהם - ותקפו: פחות מחודש אחרי מתקפת הפתע של חמאס יצא נתן אשל - שנחשב לאיש סודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - נגד "אלו שמקטרים על הממשלה ולא מוצאים להגיד מילה אחת טובה".
2 צפייה בגלריה
נתן אשל
נתן אשל
נתן אשל
(צילום: מוטי קמחי)
הכותרת
בעד חמאס, נגד ארה"ב: האינטרס של רוסיה במלחמה
30:15
אשל התלונן במהלך ריאיון טלוויזיוני עם ראש מועצת תמר, ניר ונגר - ול-ynet מסר אחר כך: "קוטר זה מי שמקטר כל הזמן, במקרה שלנו על הממשלה, ולא מוצא מילה טובה אחת להגיד על מה שהיא כן מצליחה לעשות". ראשי מועצות תקפו אותו, ואחר כך טען אשל כי המילה "קוטרים" לא כוונה לראש המועצה או לראשי מועצות אחרים, אלא למגיש יואב לימור.
ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון, תקף את אשל על דבריו: "זאת אמירה מקוממת שמרתיחה את הדם. אנחנו – ראשי הרשויות - קלטנו מאז השבת השחורה הארורה אלפי מפונים מיישובי העוטף והסביבה. לא שאלנו שאלות, לא חיכינו לאישורים, פשוט עשינו. נכנסנו לוואקום שהמדינה השאירה".
"קלטנו את האנשים, שילבנו אותם בקהילות, בחינוך, בעשייה וגם לצערי אפילו בקבורה. חימשנו את כיתות הכוננות והכנו את עצמנו לכל תרחישי החירום במקביל ליצירת קואליציה גדולה של רשויות לאיחוד השורות בכלל האזור. את כל זה עשינו לבד", הוסיף. "לצערי, יש כנראה אנשים שטרם הפנימו שאנחנו במלחמה קשה. איננו מבקשים מחמאות ומדליות, אבל הדבר האחרון שאנחנו צריכים כעת זה לחדש את המלחמות הפנימיות בינינו. על נתן אשל להתנצל ומהר".
2 צפייה בגלריה
תמיר עידאן ראש מועצת שדות נגב
תמיר עידאן ראש מועצת שדות נגב
תמיר עידאן. הפסיק את חברותו בליכוד
(צילום: רפי בביאן)
גם שי חג'ג', ראש המועצה האזורית מרחבים ויו"ר מרכז השלטון האזורי, זעם: "מי שלא חלק מהמערך הלאומי החשוב הזה - שיפנה את מקומו. אין לנו את הזמן או הפריבילגיה לעסוק בזה. כדי שצה"ל ינצח חייבים עורף חזק. ולכן הממשלה צריכה לתמוך ולספק את כל הצרכים שאנחנו מעלים. הרשויות המקומיות הן אלה שפוגשות את התושבים ויודעות בדיוק מה הצרכים. 'כשהתותחים רועמים המוזות שותקות' נאמר, אבל כאן נחצו כאן כל הקווים. אנחנו מצפים מאשל להתנצל".
ניר ונגר, ראש המועצה האזורית תמר, אמר: "נתן אשל במקרה הטוב מנותק, במקרה הרע לא מקשיב או לא מבין מה שנאמר. חבל שראש הממשלה מקיף עצמו באנשים כאלה, נמשיך לפעול עם כלל ראשי הרשויות והמשרדי הממשלה המתפקדים, לטובת אזרחי ישראל".
ליאור ניסקי, מנכ"ל המועצה האזורית שער הנגב, התייחס גם הוא לדברים. "זה איש עלוב ושפל", אמר ניסקי על אשל. "שממשלת ישראל ונציגיה הרשמיים והלא רשמיים יעסקו מבוקר ועד ליל במחשבה איך הם עוזרים לגיבורים בעוטף עזה, שאותם הפקירו במשך שנים במקום לכנות בשמות, לדרג את הדם ולתת ציונים".
דברי של אשל נאמרו על רקע הודעה של ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן, כי לא ימשיך להיות בליכוד לאור התנהלות הממשלה. במכתב לנתניהו כתב עידאן: "לאור התנהלות ממשלת ישראל במלחמה האחרונה שנכפתה עלינו, במתן כלים ומענים לשמירה על ביטחון וחוסן תושבינו, אני מודיע בזאת על התפטרותי ממפלגת הליכוד ואני מטיל את כל האחריות על ממשלת ישראל. אני קורא מכאן לכל חבריי חברי מרכז הליכוד לנקוט בצעד דומה נוכח המחדל האדיר". אחרי המתקפה מצד ראשי המועצות, הבהיר אשל שהתכוון בדבריו רק לראש המועצה האזורית תמר ונגר.