יש עתיד תבחר היום (חמישי) יושב ראש למפלגה, לראשונה מאז הוקמה ב-2012. מייסד המפלגה, ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה כיום יאיר לפיד יתמודד על ראשות הרשימה מול חבר הכנסת רם בן ברק. הבוקר ביקש לפיד מפעילי יש עתיד: "כל קול קובע, אני צריך את התמיכה שלכם". למרות הודעתו, במפלגה בטוחים שאין באמת קרב, ולפיד צפוי לנצח בקלות.
1 צפייה בגלריה
בן ברק ולפיד. אל תהיו במתח
בן ברק ולפיד. אל תהיו במתח
בן ברק ולפיד. אל תהיו במתח
(צילום: הדר יואביאן, AFP)
הקלפיות ייפתחו היום בשעה 14:00 וייסגרו כחמש שעות לאחר מכן, ב-19:00. ההכרזה על הבחירות לראשות המפלגה הגיעה בתחילת חודש אוקטובר, ימים ספורים לפני מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. הן תוכננו לדצמבר - ונדחו בעקבות המלחמה שנמשכת כבר קרוב לחצי שנה.
אנשי יש עתיד היו משוכנעים אז, וגם היום: אין באמת קרב. מנגנון הבחירה יבטיח את בחירתו של לפיד, וממילא הוא גם הפופולרי ביותר ברשימה.
לאורך השנים נמתחה על לפיד לא מעט ביקורת סביב העובדה שמדובר במפלגה של איש אחד. לפיד הבהיר בהזדמנויות שונות שיקיים פריימריז ואף ניסה לערוך כאלה בינואר 2022, אולם איש לא הגיש מועמדות נגדו ולפיד ניצח באופן טכני. כעת יש אמנם מועמד, ח"כ בן ברק, אבל גורמים המעורים במתרחש במפלגה הסבירו עם ההודעה על קיום הפריימריז כי אין תרחיש שלפיד לא ינצח.
ביש עתיד ישנם כיום מאות חברי ועידה, בהם ראשי מטות, פעילים בכירים ובולטים, מייסדי המפלגה וראשי רשויות. במפלגה טענו כי הרעיון מאחורי קיום הבחירות לראשות יש עתיד הוא לייצר אווירה דמוקרטית במפלגה ולהעניק כוח למנגנון השטח.