גבר בשנות ה-50 לחייו נהרג וגבר נוסף כבן 30 נפצע באורח קשה בהתרסקות מטוס קל בגליל העליון, בשטח פתוח בין טובא זנגרייה לאליפלט. צוותי מד"א שהוזנקו למקום כדי להעניק לפצועים טיפול ראשוני, נאלצו לקבוע את מותו של הטייס, ופינו את הגבר השני למרכז הרפואי זיו בצפת. לפי הערכה ראשונית, כשל טכני אירע במטוס, שניסה לשוב לשדה התעופה אבל איבד גובה והתרסק.
3 צפייה בגלריה
המטוס
המטוס
זירת ההתרסקות
3 צפייה בגלריה
התרסקות מטוס קל בין טובה זנגריה לאליפלט
התרסקות מטוס קל בין טובה זנגריה לאליפלט
(צילום: אפי שריר)
מהמרכז הרפואי זיו בצפת נמסר כי לחדר הטראומה של בית החולים הגיע גבר כבן 30 כשהוא במצב קשה וסובל מפגיעה רב-מערכתית. בוצעו בו פעולות החייאה, ומצבו מוגדר כעת יציב.
חובשי מד"א במסוק מד"א הצלה-אייר, מאיר בן יאיר ויואב שושה, סיפרו: "קיבלנו את הדיווח על התרסקות מטוס קל בשטח פתוח ומיד המראנו למקום במסוק מד"א-הצלה אייר החדיש ששודרג רק לאחרונה, ובעל יכולות לנחות בכל מקום. מיקום ההתרסקות לא היה ידוע בשלב הזה וביצענו סריקות מהאוויר על מנת לאתר את הזירה במהירות והאפשרית ולהתחיל בטיפול הרפואי. כעבור מספר דקות של סריקות זיהנו את שברי המטוס על הקרקע. למרות שמדובר בשטח סלעי קשה מאוד לנחיתה המסוק החדיש שלנו יכול היה לנחות שם ונחתנו בסמוך למקום ההתרסקות.
"ירדנו מהמסוק עם כל הציוד הרפואי הנדרש ורצנו לשברי המטוס. הבחנו בטייס ונוסע לכודים. הבנו שנדרשות פעולות חילוץ מורכבות מאוד וללוחמי האש לא תהיה אפשרות להגיע למקום באמצעות הכבאיות. תיאמנו עם המוקד שיזניקו כבאים למנחת מחניים והמסוק שלנו, מסוק מד"א-הצלה אייר חזר לשם והביא אלינו את הכבאים עם ציוד חילוץ מיוחד. המשכנו בטיפול רפואי עד להגעת הכבאים וכאשר הפצוע חולץ העברנו אותו למסוק שלנו ופינינו אותו לבית החולים במצב קשה ולא יציב. הפצוע השני שהיה מחוסר הכרה חולץ בהמשך אבל הפציעה שלו הייתה אנושה ומותו נקבע בשטח על ידי רופא".
רשות התעופה האזרחית עודכנה על האירוע, וצוותיה יבדקו את זירת התאונה כדי לחקור את נסיבות התאונה. מהערכות ראשוניות, כאמור, מסתמן שכשל טכני במטוס הוא שגרם לתאונה. המטוס ככל הנראה ניסה לשוב לשדה התעופה בראש פינה לנחיתת חירום אבל איבד גובה מהר מדי ובסופו של דבר התנגש בקרקע. טייסים שהיו בסביבה העידו שראו שהוא ניסה לחזור לנחיתה.
3 צפייה בגלריה
התרסקות מטוס קל בין טובה זנגריה לאליפלט
התרסקות מטוס קל בין טובה זנגריה לאליפלט
צוותי החילוץ מפנים את הפצוע
(צילום: דוברות כבאות והצלה)
למקום הגיעו גם מסוקים של המשטרה והצבא, שהגיעו יחד עם מסוק מד"א לאזור ההתרסקות - אזור מורכב וקשה לגישה. כמו כן, טרקטורונים של רשות הטבע והגנים מסייעים בהעברת ציוד ואנשי חילוץ לזירת ההתרסקות. שלושה לוחמי אש הונחתו במקום בסיוע של מד"א כדי לסייע בחילוץ הלכודים. גם יחידת 669 הגיעה לסייע בזירה.
המשטרה מסרה כי קיבלה הודעה מרשות שדות התעופה על טייס שדיווח על נחיתת אונס, ולאחר מכן נותק עמו הקשר. עם קבלת הדיווח, המשטרה החלה לבצע סריקות באזור ולבדוק את נסיבות האירוע.