נשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר (98) ורעייתו, רוזלין קרטר (96), הופיעו שלשום (שבת) בפסטיבל הבוטנים בעיירת הולדתם פליינס שבג'ורג'יה, לאחר שנעלמו לאחרונה מאור הזרקורים. בחודש פברואר האחרון הודיעה לשכתו של הנשיא לשעבר כי לאחר סדרה של אשפוזים קצרים בבית החולים, הוא עבר לטיפול במתכונת של הוספיס-בית כדי להעביר את הזמן שנותר לו לצד בני משפחתו.
2 צפייה בגלריה
ג'ימי קרטר מגיע לפסטיבל הבוטנים
ג'ימי קרטר מגיע לפסטיבל הבוטנים
תיעוד מג'ורג'יה. ג'ימי קרטר מגיע לפסטיבל הבוטנים
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות)
2 צפייה בגלריה
ג'ימי ורוזלין קרטר
ג'ימי ורוזלין קרטר
ג'ימי קרטר ורעייתו רוזלין. הנשיא לשעבר יציין יום הולדת 99 בשבוע הבא
(צילום: John Bazemore/Pool via REUTERS)
הנשיא קרטר, שמאריך ימים יותר מכל נשיא אמריקני אחר ויציין בשבוע הבא את יום הולדתו ה-99, הגיע לפסטיבל הבוטנים בעיירתו - וב"מרכז קרטר", שהקימה רעייתו ב-1982, התבדחו ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר): "יום יפה ליהנות מטיול בפסטיבל הבוטנים של פליינס! שבוע בלבד לפני שימלאו לו 99. אנחנו מהמרים שגלידת חמאת בוטנים נמצאת בתפריט לארוחת הצהריים".
בני הזוג קרטר, שהתחתנו ב-1946, הם גם הזוג הנשיאותי הנשוי במשך הזמן הרב ביותר בהיסטוריה האמריקנית. על אף גילו המופלג, קרטר הרבה לצאת לנסיעות ארוכות, כחלק מפעילותו של "מרכז קרטר", אך בעשור האחרון, העשירי לחייו, הוא צמצם משמעותית את פעילותו. השפעה גדולה הייתה בהקשר זה למגפת הקורונה, שאילצה אותו למעט בהופעות בציבור, ולהימנע בין השאר מהרצאותיו הקבועות בכנסייה הבפטיסטית בג'ורג'יה, שבה נהג לדבר במשך עשרות שנים.
בעשור האחרון התמודד קרטר גם עם שלל בעיות בריאותיות, בהן גידול סרטני שהוסר מהכבד שלו וגרורות שהתגלו במוחו. מהסרטן החלים נגד כל הסיכויים בגיל 91, אחרי שקיבל טיפול ניסיוני. את יום הולדתו האחרון, 98, חגג קרטר עם בני משפחה וחברים בעיירתו.
במשפחתו כבר מתרגשים לקראת יום הולדתו הקרב, שיחול ב-1 באוקטובר, ונכדו ג'ייסון קרטר אף הודה לאחרונה: "לא ידענו ולא האמנו שאנחנו הולכים להגיע ליום ההולדת ה-99 הזה". הוא התייחס למערכת היחסים הארוכה של סבו וסבתו, שנשואים כבר קרוב לשמונה עשורים: "הם מגיעים לסוף, כמובן. אבל הם שלווים, הם ביחד, הם בבית, הם מאוהבים. ואתה לא יכול לקבל הרבה יותר מזה, והם גם לא מצפים ליותר. זו ברכה אמיתית לכולנו שהיה לנו כל כך הרבה זמן איתו".