כתב אישום נגד המורה בת ה-52 לחינוך מיוחד, יממה בלבד אחרי העימות מול השרה עידית סילמן. יחידת התביעות של המשטרה במחוז מרכז הגישה כתב אישום נגד ירדן מן בגין תקיפת עובד ציבור, היזק לרכוש במזיד ואיומים. בפתח הדיון עצמו התעלפה מן אל מול השופט, בזמן שהאולם מלא בתומכיה, ורק לאחר דקות ארוכות התאפשר לצוותים הרפואיים להיכנס ולהעניק לה טיפול.
סנגוריה של מן תקפו את מהירות הגשת כתב האישום, 27 שעות בלבד אחרי העימות ברחובות. הם גם ביקשו לערער לבית המשפט העליון על מעצרה, אבל הבקשה למתן רשות ערעור נדחתה בנימוק כי "אין כל עילה להתערבות בהחלטות".


אנשי שב"ס, נציין, סירבו לאפשר לרופאה שהיה באולם לגשת אל מן אחרי שהתעלפה. בסיום הדיון הזמין בעלה של מן אמבולנס כדי שהיא תפונה לטיפול רפואי, והיא פונתה לבית החולים בניידת של טיפול נמרץ - כשמסביב תומכיה אוחזים שלטים נגד מעצרה.
לפי כתב האישום, "שהתה המתלוננת בעיר רחובות, בסמוך לחנות בגדים. באותן הנסיבות, החלה הנאשמת לצלם את המתלוננת באמצעות הטלפון הנייד שלה והטיחה בה שרצחה אנשים במלחמה, וכן אמרה לה כי תהרוג אותה. כל זאת שעה שהיא מגדפת את המתלוננת. המתלוננת ביקשה מן הנאשמת כי תחדול ממעשיה וחייגה למוקד 100 של משטרת ישראל, תוך שהיא מבקשת מן הנאשמת את פרטיה. משסירבה למסור את פרטיה, החלה המתלוננת להתקדם לעברה וצילמה אותה ולעיני כל סטרה הנאשמת בפניה של המתלוננת. כתוצאה מהתקיפה נפל הטלפון הסלולרי והמסך נסדק".
"החקירה וכתב האישום שמוגש במהירות שיא מדיפים מלחץ פוליטי", אמר עו"ד יוני נוסבאום. "רק אתמול עוד טענה המשטרה שדרושים לה חמישה ימי מעצר כדי לחקור ביסודיות ולפתע תוך יממה היא מגבשת כתב אישום".
עו"ד גבי לסקי, המייצגת אף היא את מן: "זה כתב האישום המהיר בהיסטוריה של המשטרה. פחות מ-24 שעות מהאירוע כבר מודיעה המשטרה על כתב אישום מבלי לראות את הסרטונים של השרה סילמן. זה מצביע על משטרה שקיבלה הנחיה פוליטית לפעול נגד אזרחית".
אתמול ביקשה המשטרה להאריך בחמישה ימים את מעצרה של מן, אבל אושרה לה הארכת מעצר של יום אחד בלבד. במשטרה מייחסים למן עבירות של תקיפת עובדת ציבור באיומים והיזק לרכוש בזדון. מן ובעלה פעילים במחאות נגד המהפכה המשפטית בשנה האחרונה, והיא עצמה מועמדת למועצת העיר רחובות. מקורביה טוענים כי "נפלה קורבן לחקירה פוליטית".

מן נעצרה לאחר שהשרה להגנת הסביבה טענה שתקפה אותה ליד בית ספר ברחובות. בתיעוד מהמקום נראתה מן מצלמת את השרה - ואז סילמן צילמה אותה בעצמה. עדי ראייה טענו שהיא סטרה לסילמן.
בדיון שהתקיים אתמול בצהריים בבית משפט השלום בראשון לציון, אמר נציג המשטרה: "סמוך לשעה 10:00, במשטרה התקבל דיווח שהשרה סילמן הותקפה על ידי החשודה שבפנינו. תחילה החלה לצלם את השרה, להקניט אותה ולאיים עליה שתפגע בה. השרה ביררה למה היא מדברת אליה כך ועל פי החשד תקפה אותה, בכך שהעיפה לה את מכשיר הטלפון הסלולרי מהיד באמצעותו באה לצלם את החשודה ולאחר מכן סטרה בפניה".
זו אינה הפעם הראשונה שבה סילמן טוענת כי הותקפה. בשלהי 2021 סיפרה סילמן, אז יו"ר סיעת ימינה ויו"ר הקואליציה, כי הותקפה בתחנת דלק במודיעין. תיק החקירה, שאותו הובילה יחידת ההונאה של משטרת מחוז מרכז, הועבר לאחר סיומה לבחינת ראש אגף החקירות, ניצב יגאל בן שלום, אולם החוקרים לא הצליחו למצוא ראיות לטענותיה - והתיק נסגר.
פורסם לראשונה: 13:12, 25.01.24