"אין תוצאה אחרת מלבד ניצחון": מפקד פיקוד דרום, אלוף ירון פינקלמן, נתן היום (ג') את פקודת ההתקפה לכוחות היבשה הפועלים בעומק רצועת עזה. האזינו לפקודה:
הכותרת
יושב על הגדר: הדילמה של נסראללה
23:20
"תחנות פיקוד הדרום כאן קודקוד", פתח אלוף פינקלמן. "אנחנו יוצאים למתקפה על החמאס וארגוני הטרור ברצועת עזה. מטרתנו היא אחת, ניצחון. לא משנה כמה תהיה ארוכה הלחימה, כמה קשה, אין תוצאה אחרת מלבד ניצחון. נילחם במקצועיות ובעוצמה לאור ערכי צה"ל עליהם חונכנו, ובראשם הדבקות במשימה והחתירה לניצחון. אנו נילחם בסמטאות, נילחם במנהרות, נילחם היכן שצריך. נכה את האויב המתועב מולו אנו עומדים. אחיי הלוחמים, התושבים של בארי, שדרות, ניר עוז, כפר עזה ויישובי מערב הנגב ואיתם כל עם ישראל, כולם מביטים בנו כעת. כמוני, גם הם סומכים עליכם ומאמינים בכם, אתם דור הניצחון. כאן קודקוד, נועו למשימותיכם, הכו באויב, סוף".
במהלך כל היום מתנהלת לחימה בעומק רצועת עזה, במסגרת הרחבת התמרון הקרקעי. בשעות האחרונות כוחות צה"ל תקפו מוצב של מחבלי חמאס בצפון הרצועה. הכוחות חיסלו עשרות מחבלים, חוליות שיגור נ"ט ועמדות לשיגור נ"ט, עמדות תצפית ותפסו אמצעי לחימה רבים, בהם מטענים ונשקים. צפו בתיעוד מהלחימה ברצועה:



מפקד חטיבת גולני: "זמן ההתקפה הגיע"

גם מפקד חטיבת גולני, אל"ם יאיר פלאי, פרסם דף מפקד לקראת הפעילות: "לוחמי, חיילי ומפקדי החטיבה, עברו כשלושה שבועות מאז שבת שמחת תורה, 7 באוקטובר, בה הופתענו, חווינו מכה קשה, איבדנו אזרחים רבים ואחים לנשק", כתב. "בקרבות קשים, בחירוף נפש וגבורה שלא תיתואר נלחמתם על היישובים והמוצבים בעוטף עזה. עכשיו – זמן ההתקפה הגיע. עיני עם ישראל נשואות אלינו כעת; חטיבת גולני תביס את האויב.
"נשמיד את האויב שטעה לחשוב שיכול לעמוד בפנינו. נבצע את תפקידנו בתחושת שליחות, מתוך מחויבות למדינה שלנו, כדי להשיב את הביטחון לתושביה. זוהי מלחמה על הבית. בכל צעד וצעד שלנו, אנו נזכור בליבנו את המראות, הנופלים והפצועים שלחמו בגבורה בלתי מתפשרת במתקפה הקשה.
"לוחמים יקרים, היו אמיצים, היו רעים אחד לשני, היו דרוכים, היו מקצועיים, היו נחושים ובעלי ביטחון ולפני הכול, המשיכו לפעול לפי הרוח של גולני. הרוח הייחודית של חטיבת העם, שנמצאת 75 שנה בחוד החנית של צה"ל. המקצועיות שלנו, תקבע את התוצאה. הרוח שלנו, רוח גולני, תביא את הניצחון. זה הזמן שלנו, הזמן של גולני. מאמין וגאה בכם, עד הניצחון".
גדוד 13 וגדוד 51 של חטיבת גולני היו בין הראשונים שהגיבו למתקפת הטרור האכזרית של חמאס ב-7 באוקטובר, וכוחותיהם ניהלו קרבות קשים ועיקשים מול מאות מחבלים באזורי כיסופים ונחל עוז. הגדודים ספגו כאמור אבדות רבות, כשלפחות 71 לוחמים נפלו בקרבות הקשים.