בית החולים כרמל בחיפה עדכן היום (ראשון) כי בשל טעות בזיהוי קשישה שמותה נקבע בבית החולים, חל בלבול בינה לבין נפטרת אחת, וביום שישי הובאה לקבורה הגופה הלא נכונה. "מיד עם גילוי הטעות הנדירה והמצערת, בית החולים זימן ועדכן את המשפחות, וצוותים מקצועיים עוטפים ומלווים את המשפחות בכל הנדרש. בית החולים התנצל עמוקות בפני המשפחות ועדכן את הגורמים הרלוונטיים", נמסר.
לאחר התייעצות עם בני המשפחות השכולות, בסיוע המועצה הדתית בטירת כרמל, משפחתה של הנפטרת שנטמנה החליטה להשאירה במקום בו הובאה למנוחת עולמים. בני המשפחה קיימו היום לוויה למנוחה זו, שבה נאמר עליה קדיש ונעשתה קריעה. בנוסף, התקיימה הלווייתה של האישה השנייה.
הנפטרות, תושבות טירת כרמל בשנות ה-80 לחייהן, הלכו לעולמן ביום שישי בבוקר - האחת ממחלת הקורונה ומחלות רקע, והאחרת ממחלות עבר שמהן סבלה. ל-ynet נודע כי בצהרי אותו יום הגיע נציג חברה קדישא אל בית החולים כרמל כדי לאסוף את גופתה של אחת הנפטרות כדי להביאה למנוחת עולמים, אולם בשל הטעות נמסרה לנציג הגופה הלא נכונה.
1 צפייה בגלריה
בית החולים כרמל חיפה
בית החולים כרמל חיפה
"המשפחות הגיבו בכאב, אך התנהגו באופן אצילי". בית החולים כרמל בחיפה
(צילום: אבישג שאר- ישוב)
הגופה הועברה לבית עלמין בטירת כרמל. לפני יציאת ההלוויה לדרכה, זיהה נציג מהמשפחה את הנפטרת כמנוחה הנכונה - והיא נטמנה. משפחתה של הנפטרת החלה לשבת עליה "שבעה", אלא שהיום בבוקר, כאשר הגיעו אל המרכז הרפואי כרמל לקחת את המנוחה השנייה - רק אז התגלה כי היא כבר נקברה ביום שישי.
הנושא הועבר מיידית להנהלת בית החולים, ונציגיו הגיעו בליווי צוותים סוציאליים אל משפחות הנפטרות, ועדכנו אותן בטעות. ראש המועצה הדתית בטירת כרמל, רוני אליהו, סיפר ל-ynet: "לא נתקלתי במקרה כזה במשך 20 שנות כהונתי כראש המועצה. מדובר בצירוף מקרים מצער, אך הצער הזה הסתיים היום כאשר ערכנו שתי הלוויות לשתי הנפטרות. חייבים לומר, ששתי המשפחות התנהגו באופן אצילי מאוד. בתוך כל הכאב הנורא שלהן, הם הבינו שמדובר בטעות מצערת".
מהמרכז הרפואי כרמל נמסר: "עקב טעות נדירה ומצערת בזיהוי גופת נפטרת שהתרחשה במרכז הרפואי כרמל, הובאה לקבורה הגופה הלא נכונה. מיד עם גילוי הטעות בית החולים זימן ועדכן את המשפחות והתנצל".