2 צפייה בגלריה
ארבעה מהנאשמים בייבוא סם האונס, נתפסו בנתב"ג מיד כשנחתו
ארבעה מהנאשמים בייבוא סם האונס, נתפסו בנתב"ג מיד כשנחתו
ארבעה מהנאשמים בייבוא סם האונס, נתפסו בנתב"ג מיד כשנחתו
(מתוך פייסבוק)
פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (חמישי) שני כתבי אישום נגד גבר ושישה צעירים וצעירות מאזור המרכז בגין קשירת קשר לביצוע פשע וייבוא סם מסוכן. לפי האישומים, השבעה טסו לקפריסין במטרה לייבא סם מסוג GBL, הידוע בכינויו "סם האונס", ונעצרו מיד עם נחיתתם בישראל כשבמזוודות שלהם הוחבאו 38 ליטרים של הסם בתוך בקבוקים של מוצרים תמימים למראה.
עוד נכתב באישום, שהוגש על ידי עו"ד הילה צור, כי לאחר שנעצרו, שניים מהנאשמים שוחחו בתא המעצר ותיאמו את הגרסאות אותן מסרו בחקירתם. השניים, ין גרינברג (48) מרחובות ומעוז טפירו (22) מתל אביב, מואשמים בנוסף בעבירת שיבוש הליכי משפט. שאר הנאשמים הם חן וולף (30) ואוריין אופק (20) מתל אביב, דוד מוסא (25) ממודיעין, דניאל איבגי (27) מיבנה וירדן לוי (24) מרמת גן.
2 צפייה בגלריה
סם האונס GBL  שנתפס בנתב"ג
סם האונס GBL  שנתפס בנתב"ג
"תכננו שאם ייתפסו - יאמרו כי הביאו חומרי ניקוי". הבקבוקים בהם הוחבא סם האונס
(צילום: דוברות המשטרה)
במקביל להגשת האישום, צור הגישה בקשה להארכת מעצרם של הנאשמים, בטענה כי מסוכנותם נלמדת "הן על פי טיב העבירות המיוחסות להם, שבהן ייבוא 'סם האונס', והן בשל כמות הסם שיובאה על ידם". לדבריה, "הכמויות מלמדות על פוטנציאל הפגיעה הרחב, זאת מאחר ומדובר בסם שייעודו הינו סחר והפצה. למעשיהם קדם תכנון מוקפד ומפורט, שכלל התארגנות והזמנת טיסות ליעד וכן תיאום גרסאות שקריות, לפיהן אם ייתפסו יאמרו כי הביאו חומרי ניקוי חוקיים".
אנה שכטמן קוגלרעו"ד שכטמן קוגלר
עורך הדין דורון שטרן, המייצג את גרינברג מטעם הסניגוריה הציבורית, מסר: "מדובר באדם ללא עבר פלילי. הוא מכחיש את החשדות ומסר גרסה. אנו נלמד את חומרי החקירה ונמסור תשובה מסודרת לבית המשפט".
עו"ד אנה שכטמן קוגלר, המייצגת את טפירו מטעם הסניגוריה הציבורית, מסרה: "כתב האישום בעניינו של מרשי הוגש רק עתה, אנו נלמד את חומרי החקירה ונציג את טענותינו בפני בית המשפט. מדובר בבחור צעיר בן 22 הנעדר כל עבר פלילי. משפחתו המומה וכואבת את מעצרו".