2 צפייה בגלריה
ראש מועצת לקיה אחמד אלאסד בבית המשפט בבאר שבע
ראש מועצת לקיה אחמד אלאסד בבית המשפט בבאר שבע
"החשש לחיי האישה - ממשי". אל-אסד בבית המשפט
(צילום: רועי עידן)
בית המשפט המחוזי בבאר שבע קבע היום (חמישי) כי ראש מועצת לקיה אחמד אל-אסד יישאר במעצר עד יום ראשון הקרוב, ה-21 באוגוסט. אל-אסד חשוד בעבירות אלימות במשפחה נגד אשתו, איומים, פגיעה בפרטיות ופוליגמיה.
אתמול שחרר בית משפט השלום את ראש המועצה למעצר בית, אך המשטרה הגישה ערר על ההחלטה. מדובר בפעם השנייה בה בית משפט השלום קבע שיש לשחרר את ראש המועצה ושופטי המחוזי מחליטים להפוך את ההחלטה.
נציג המשטרה ביקש להשאיר את ראש המועצה במעצר לאור המסוכנות שלו כלפי אשתו שהתלוננה נגדו, ואמר כי ראש המועצה היה אובססיבי אליה ופגע בפרטיותה. מנגד, ראש המועצה טען כי הם אינם נשואים ושמדובר בחברתו, אך המשטרה הציגה בפני בית המשפט את הסכם הנישואים ואת ההזמנה לחתונה של השניים, שנערכה בחברון. "החשש לחייה, כפי שעולה מהעדויות והחומרים, הוא ממשי", אמר נציג המשטרה עו"ד שלום יפרח.
בתחילת השבוע האישה נמלטה ממנו ברכב, התקשרה למוקד 100 תוך כדי נהיגה ודיווחה על כך שראש המועצה תקף אותה ושהוא רודף אחריה במנוסתה מהיישוב. היא המשיכה בנסיעה עד שפגשה בקצין משטרה שליווה אותה לתחנה במרכז הארץ. כעת היא שוהה במקלט ייעודי לנשים.
2 צפייה בגלריה
יובל ליבדרו ואריה דורון דורני
יובל ליבדרו ואריה דורון דורני
השופטים יובל ליבדרו ואריה דורון דורני
(צילום: הנהלת בתי המשפט)
סנגורו של ראש המועצה, עו"ד אבי חימי, טען כי המשטרה עצרה אותו בגלל סיבה אחת - מוצאו. "הוא בדואי, ומדובר באלימות נגד נשים", אמר עו"ד חימי. "המשטרה רוצה להוכיח משילות בדרום. תתביישו לכם. הדיון אתמול היה פארסה", ציין חימי בהתייחסו לדיון להארכת מעצרו בבית משפט השלום בפני השופט אריה דורני-דורון, בו עלה כי המשטרה לא ביצעה פעולות חקירה נדרשות, ובסיומה הוחלט לשחררו.
השופט דורני-דורון ציין כי האירוע שהוביל ללינת האישה במקלט היה באירוע נקודתי. "הם רוצים להראות שהם מגנים על נשים. האישה נמצאת במקלט. אם כל מי שהיו מאיימים עליו היה נמצא במקלט, היו ארבע אנשים מסתובבים ברחובות".
אבי חימיעו"ד אבי חימיצילום: רפי קוץ
כאמור, שופט בית המשפט המחוזי יובל ליבדרו קיבל את ערר המשטרה. בהחלטתו קבע כי לאחר בחינת טענות הצדדים הגיע למסקנה כי יש לקבל את הערר באופן חלקי, וציין כי המשטרה התקדמה בחקירה והראיות נגד ראש המועצה חזקות ומגובשות יותר מאשר היו בתחילת החקירה.