טענות קשות להומופוביה ביחידת עוקץ: סמ"ר במיל' דניאל בלום, לוחם משוחרר, שסיים את שירותו הצבאי בשבוע האחרון, פרסם פוסט - שהפך לוויראלי בתוך שעות - שבו תיאר תמונה קשה של התעמרות ביחידה על רקע הומופובי.
בעקבות המקרים שחווה, עבר בלום לשרת בתפקיד עורפי בשלושת החודשים האחרונים, לאחר שלא יכול היה עוד לשאת את מה שהוא מגדיר כ"התעללות מצד חלק מהלוחמים והמפקדים" ששירתו עימו לאורך חודשים ארוכים בבסיס היחידה במתקן אדם, ליד מודיעין.
3 צפייה בגלריה
דניאל בלום, שהשתחרר ופרסם פוסט על להטופוביה בצבא כלפיו
דניאל בלום, שהשתחרר ופרסם פוסט על להטופוביה בצבא כלפיו
סמ"ר דניאל בלום, טוען להומופוביה ביחידת עוקץ
(מתוך אינסטגרם)
3 צפייה בגלריה
דניאל בלום, שהשתחרר ופרסם פוסט על להטופוביה בצבא כלפיו
דניאל בלום, שהשתחרר ופרסם פוסט על להטופוביה בצבא כלפיו
"פחדו שההומו שאיתם בחדר יגע בהם"
(מתוך אינסטגרם)
מתגובת צה"ל עולה כי הדברים אכן מוכרים וטופלו בחודשים האחרונים ביחידה כדי להפיק לקחים ולהתמודד בצורה טובה יותר, למקרה שבו האירועים יחזרו על עצמם. בנוסף, מפקד החטיבה שבה שירת בלום התקשר אליו אמש (שבת) ומסר לו כי הוא מצטער מאוד שנאלץ לסיים את שירותו הצבאי בתחושות כה קשות.
בפוסט שפרסם תיאר בלום כי חלק מהחיילים שאיתם שירת נהגו לנעול אותו מחוץ לחדרו בלילות, בזמן שירד גשם, משום ש"פחדו שההומו שאיתם בחדר יגע בהם". בלום אף פנה אליהם בפוסט, והוסיף כי "אני מקווה שתגבשו לעצמכם זהות מורכבת ועשירה, כזאת שלא מבוססת רק על וואסח וגבריות רעילה". בלום העלה טענה גם מפקד הצוות שלו, שלדבריו ראה אותו בוכה ועצוב, ובמקום לסייע לו איים עליו שאם לא יהיו לו חברים בתוך חודש - הוא יעוף מהצוות.
בהמשך כתב בלום כי "לחיילים שצילמו אותי בסתר והפיצו את הסרטונים ביניהם כדי לצחוק עלי - אני מקווה שילבינו את פניכם גם יום אחד, ותבינו למה התורה משווה את זה לרצח. חיילים אחרים בצוות הפיצו עלי שמועה זדונית ושקרית שלפיה נעלתי את אחד החיילים בחדר ונגעתי בו".
3 צפייה בגלריה
דניאל בלום, שהשתחרר ופרסם פוסט על להטופוביה בצבא כלפיו
דניאל בלום, שהשתחרר ופרסם פוסט על להטופוביה בצבא כלפיו
גם מי שלא לקח חלק פעיל בהתעללות, נותר אדיש. בלום
(מתוך אינסטגרם)
לדברי הלוחם המשוחרר, יתר הלוחמים שלא לקחו חלק פעיל בהתעללות הנפשית נותרו אדישים ולא נתנו לו כתף, כך גם מפקדים וקצינים שהתעלמו מהמתרחש. רק לפני ארבעה חודשים, כשהגיעו מים עד נפש מבחינתו של בלום, הוא פנה למפקדים בכירים ביחידה שנכנסו לעובי הקורה והחלו לטפל בסוגיה, כולל מפקד יחידת עוקץ בעצמו, שאפשר לבלום לעבור תפקיד. לפי בלום, מפקד היחידה הקודם היה מודע להתעמרות בו על רקע הומופובי, אך לא טיפל בה מאחר שחייל נוסף בצוות, שגם היה מחוץ לארון, לא התלונן על אמירות דומות.
הפוסט כאמור גרר תגובות מעורבות - רבות מהן תומכות, אך אחרות גם שימשו לביקורת ותקיפה של בלום בטענה כי "רכב" על העניין ההומופובי, משום ש"לא היה חייל טוב". בסביבתו דוחים לחלוטין את הטענה, וראייה לכך היא הציונים הגבוהים שקיבל בתרגילים המסכמים והמפרכים של סוף מסלול ההכשרה ביחידה הצה"לית, שמפעילה כלבים.
עוד טוענים בסביבת החייל כי עוקץ אינה יחידה הומופובית ומרבית משרתיה לא מתנהגים כך, אך לצד זאת היה לפחות לוחם אחד שהסתובב בבסיס באופן חופשי עם חולצה של ארגון הימין להב"ה, וחלק מההקנטות שספג הגיעו מחיילים שהזדהו עם התנועה השנויה במחלוקת. "אני לא מוכן יותר לשקר ולחייך ולהגיד שהכל סבבה כאשר שואלים אותי איך היה בצבא", כתב בלום. הוא הוסיף כי "היום אני כבר לא חי בפחד, אני חי בכעס ולא אשתוק. אני מסיים פרק אפל וחשוך בחיי ואוסף את החלקים כדי לצאת לדרך חדשה".
דובר צה"ל מסר: "צה"ל מגלה אפס סובלנות ליחס מפלה מכל סוג כלפי כל חייל. עם היוודע המקרה לפני כשמונה חודשים מפקדי היחידה קיימו שיח פיקודי עם החייל, ולאחריו נערך בירור מקיף ביחידה. המקרה טופל על ידי סגל המפקדים ביחידת עוקץ, עד לרמת מפקד היחידה. בעקבות הפוסט שפרסם החייל המשוחרר, שוחח עימו באופן אישי מפקד החטיבה. במהלך השיחה הביע המפקד הערכה על שירותו של דניאל וצער על תחושותיו בסיום השירות. כמו כן הדגיש כי דלתו פתוחה בפני דניאל בכל עת והשיח עימו חשוב ללמידה והפקת לקחים בנושא".
גורמים צבאיים הוסיפו: "לפני כשמונה חודשים, במהלך שיחתו של מפקד היחידה עם החייל, הועלו בפניו מספר אפשוריות להמשך טיפול. על אף בקשתו של החייל שלא לעסוק בנושא, האירוע נבחן באופן פרטני ביחידה במטרה לבחון ולמנוע אירועים כאלה בעתיד. החייל הועבר לבקשתו לתפקיד עורפי בחטיבת המרום כשמונה חודשים לפני שחרורו".