אמש (שני) הושקה תוכנית "לוחמים להייטק" באירוע במעמד הרמטכ"ל. התוכנית כוללת סדנאות העשרה, הכשרות לימודים פרקטיות וליווי באזרחות במטרה לשלב לוחמים משוחררים בשוק העבודה, עם הכוונה לתחום ההייטק. 900 לוחמים כבר הוכשרו במסגרות צבאיות אחרות, כשרובם כבר עובדים בענף ההייטק. אזרחית עובדת צה"ל ענת קוצ'ינסקי, ראש מנהלת "שער לעתיד" האחראית על התוכנית, סיפרה לאולפן ynet על אודותיה.
"התוכנית הזו לא נולדה בשנה האחרונה, היא רק התעצמה משמעותית בשנה האחרונה. השנה נגיע לכדי אלף לוחמים בתוכנית החשובה הזו. למעסיקים יש צורך גדול מאוד, ועובדה שהלוחמים המשוחררים נקלטים בהייטק", אמרה קוצ'ינסקי. "כל לוחם שירצה להשתלב בעולם הזה יוכל למצוא את עצמו שם. אם תשאל מעסיק אם הוא מעדיף לקחת לוחם עם מיומנויות שאי אפשר ללמוד בשום בית ספר, אתה תופתע מהתגובה", הבטיחה.
2 צפייה בגלריה
חיילים ב-8200
חיילים ב-8200
"אף אחד לא נולד הייטקיסט". חיילים ב-8200
(צילום: דובר צה"ל)
2 צפייה בגלריה
אביב כוכבי בטקס הענקת פרס מצטייני הרמטכ"ל ליום העצמאות
אביב כוכבי בטקס הענקת פרס מצטייני הרמטכ"ל ליום העצמאות
ניסיון לבלום זליגת כוח אדם איכותי ליחידות טכנולוגיות. הרמטכ"ל אביב כוכבי
(צילום: יאיר שגיא )
סמ"ר (מיל') גל בן שמחון, בן 23 מבית שאן, השתתף בקורס מפתח תוכנה של שנה וארבע חודשים במחזור הראשון של התוכנית ואף קיבל מלגה שסייעה לו. הוא עובד בענף מזה שנה וחצי. "התוכנית נולדה כדי לגשר על הפער בין מי שמתגייס ליחידות טכנולוגיות לבין מי שבוחר בשירות קרבי", אמר בן שמחון. על גלי הפיטורים בענף אמר כי "אני חושב שהמשבר יחלוף באיזשהוא שלב. לוחם מביא איתו מהשירות הרבה דברים שאי אפשר ללמוד בבית ספר. אני מאמין שאף אחד לא נולד הייטקיסט, ובסופו של דבר הבנתי שאפשר ללמוד את זה אם אתה רוצה ומשקיע בעזרת הדרכה נכונה".
בחודש פברואר פורסם ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" כי הרמטכ"ל אביב כוכבי יזם מסלול שירות חדש, במסגרתו לוחמים יתגייסו לשירות קרבי, ואלה מהם שיימצאו מתאימים לעבודה בעולם ההייטק יעברו הכשרה ביחידה 8200 או ביחידת לוטם של אגף התקשוב. לאחר מכן הם יישארו בהן לשירות קבע שיגביר את האטרקטיביות שלהם למעסיקים באזרחות. זהו הניסיון של הצבא לבלום את המעבר של כוח האדם האיכותי מהיחידות הקרביות ליחידות הטכנולוגיות, שקורה לעיתים גם בדרכים של הורדת פרופיל לא מוצדקת.