סוף שבוע מדמם נוסף בחברה הערבית: שעבאן סאלח שעבאן, תושב לוד בשנות ה-30 לחייו, נורה למוות אמש (שבת) לצד אמו שנפצעה באורח קל באירוע שהתרחש בשכונת דהמש ברמלה. זמן קצר לאחר מכן נורה למוות מוחמד עומר (35) בטובא זנגריה, אחיינו של ראש המועצה המקומית, ונפצע אנוש אדם נוסף (22). ארבעה נרצחו בחברה הערבית תוך יממה, ו-152 מתחילת השנה.
2 צפייה בגלריה
שעבאן סאלח שעבאן
שעבאן סאלח שעבאן
שעבאן סאלח שעבאן, שנרצח ברמלה
2 צפייה בגלריה
מוחמד עומר
מוחמד עומר
מוחמד עומר שנורה למוות בטובא זנגריה
שעבאן פונה באופן עצמאי יחד עם אמו לבית החולים אסף הרופא, שם נקבע מותו. במשטרה פתחו בחקירה בחשד לרצח, וביצעו סריקות אחר החשודים. לפי הידוע, שעבאן הגיע למכולת של אמו, לשם הגיע מיד אלמוני שירה בו למוות. כשאמו יצאה לראות את המתרחש היא נפגעה מכדור ונפצעה באורח קל. לפי החשד הרקע הוא סכסוך בין משפחות עבריינים.
זמן קצר לאחר מכן התרחש אירוע הירי בכפר טובא זנגריה, שם כאמור נורה למוות גבר בן 35 ונפצע באורח אנוש מהירי צעיר בן 22. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים זיו שבצפת. השוטרים הוזנקו למקום האירוע, שם החלו בסריקות לאיתור החשודים, ופתחו בחקירת נסיבות המקרה. גם כאן הרקע לאירוע הוא ככל הנראה סכסוך מתמשך בין משפחות עבריינים.
חובש בכיר במד"א יגאל בן עודיז סיפר: "הפצוע שסבל מפציעה חודרת קשה בגופו היה מחוסר הכרה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".
אתמול בלילה נורה למוות ראיד ראיד גריפאת בן ה-23 במהלך עבודתו בשמירה בזרזיר שבצפון. כמה שעות לפני כן נרצח ביריות ראמי עסלי בן ה-38, בעת ששהה על האופנוע שלו ועצר כדי לדבר עם אחיינו בן ה-21 - שנפצע אף הוא מהירי.

קרוב משפחתו של גריפאת אמר: "עוד לא יודעים מה הרקע. שמענו את הירי, רצנו למקום ומצאנו אותו ללא רוח חיים בתוך חדר השמירה. לא יודעים אם הוא היה היעד או מישהו אחר. הוא היה מסתובב חופשי ולא הרגיש בסכנת חיים. אדם מאוים לא עובד בשמירה, כי הכי קל להגיע אליו, ולכן יש כאן דברים שאינם ברורים".
במשפחתו של גריפאת ביקשו מהמשטרה את תיעוד מצלמות האבטחה, אך לדבריהם אלה נלקחו לפני כשבועיים בגלל אירוע מסוים, וטרם הוחזרו.
פורסם לראשונה: 21:37, 19.08.23