במערכת הפוליטית באוסטריה קוראים לאחדות ולפיוס בעם, בעקבות הזעזוע ממותה של רופאה שקיבלה במשך חודשים איומים על חייה ממתנגדי חיסונים – ובסוף השבוע שמה קץ לחייה. "אין תירוץ לשנאה נגד בני אדם. השנאה הזאת חייבת סוף סוף להיפסק", אמר שר הבריאות יוהנס ראוך.
"בואו נשים סוף לפחד, ולהפחדה. אין באוסטריה מקום לשנאה ולחוסר סובלנות", אמר הנשיא אלכסנדר ואן דר בלן. הנשיא ספד לרופאה ששמה קץ לחייה, ליסה-מריה קלרמאייר, ואמר שהיא הצילה חולים ונקטה גישה זהירה כלפי מגפת הקורונה. "חלק מהאנשים זעמו על זה. והאנשים האלה הפחידו אותה ואיימו עליה - קודם באינטרנט ואחר כך גם באופן אישי, ישירות בקליניקה שלה".
2 צפייה בגלריה
אוסטריה רופאה שמה קץ לחייה אחרי איומים ממתנגדי חיסונים
אוסטריה רופאה שמה קץ לחייה אחרי איומים ממתנגדי חיסונים
הרופאה ליסה-מריה קלרמאייר. "נקטה גישה זהירה כלפי המגפה - וחלק מהאנשים זעמו על זה ואיימו עליה"
קלרמאייר התראיינה לעיתים קרובות לתקשורת האוסטרית על המאבק בקורונה ועל חשיבות החיסונים לנגיף. ביום שישי נמצאה גופתה ללא רוח חיים במשרד במרפאה שלה, בעיר ולס במדינת המחוז אוסטריה עילית. היא השאירה מכתב התאבדות, ולכן לא מתוכננת נתיחה שלאחר המוות.
לפני כחודש הודיעה קלרמאייר שהיא סוגרת זמנית את המרפאה שלה, אחרי יותר משבעה חודשים בהם קיבלה איומים על חייה מאזרחים שמתנגדים לחיסונים ולהגבלות הקורונה. בעקבות האיומים על חייה היא נעזרה בשירותי אבטחה, וסיפרה שהוצאות האבטחה הגיעו ליותר מ-100,000 אירו. באמצע יולי הודיעה שהמרפאה שלה תיסגר לצמיתות, מכיוון שהיא לא יודעת מתי תוכל לשוב לעבוד כרגיל.
2 צפייה בגלריה
אוסטריה וינה הפגנה נגד ה סגר
אוסטריה וינה הפגנה נגד ה סגר
מפגינים בווינה, נובמבר 2021
(צילום:AP)
אוסטריה הייתה בינואר 2022 המדינה הראשונה באירופה שמכריזה על חובת חיסונים לקורונה. היוזמה עוררה ביקורת ולא הצליחה להעלות את שיעור ההתחסנות באוסטריה – משיעורי ההתחסנות הנמוכים במערב היבשת. בחודש שעבר הודיעה אוסטריה על ביטול חובת ההתחסנות.
בשנה שעברה השתתפו עשרות אלפי אוסטרים בהפגנות נגד הסגר וחובת ההתחסנות. מחאתם הדגישה את הפילוג בחברה האוסטרית בנוגע להנחיות של מערכת הבריאות וליחס למגפה.