בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (ראשון) בחמישה ימים את מעצרו של ערן אזולאי שחשוד כי דרס למוות את ברק חורי בן ה-12 בערב יום כיפור. המשטרה ביקשה להאריך את המעצר בשמונה ימים בעוד פרקליטו של אזולאי ביקש לשחררו למעצר בית. זאת, על אף שהצדדים כמעט הגיעו להסכמה על הארכת מעצר של חמישה ימים - תוצאה שהוכרעה לבסוף גם בידי השופט בני דורון. "לאחר עיון בחומר החקירה ובעיקר לאור עברו של הנהג שכוללת הרבה הרשעות, אני סבור כי הצדק עם היחידה החוקרת והמסוכנות במקרה הזה מצדיקה את הארכת המעצר", אמר.
לדברי התובע המשטרתי, אזולאי נהג כארבעים דקות לאחר כניסת יום כיפור בכביש 4 כשהוא שיכור. "הוא פצע את רוכב האופניים שלאחר מכן נהרג", אמר בדיון. "זוהי הפעם השלישית שהוא אוחז בהגה כשהוא שיכור. מדובר בנהג שאוחז בהגה פעם אחר פעם לאחר שהוא שותה ולא לומד לקח. הפעם התוצאה הייתה טראגית".
1 צפייה בגלריה
ברק חורי שנהרג בתאונת דרכים בכיפור
ברק חורי שנהרג בתאונת דרכים בכיפור
ברק חורי ז"ל
(באדיבות המשפחה)

התובע הוסיף כי "ברור וגלוי לכל עין ביום כיפור שיש הרבה אופניים על הכביש. הנהג עצמו, כשהוא שיכור ובמהירות גבוהה, זלזל בחיי אדם. האינטרס הציבורי הוא שהוא יישאר במעצר, ויגיע לדיון של כתב האישום כעצור מאחורי סורג ובריח, כי מדובר בתיק חמור ביותר". עורך דינו של הנהג, אסף שמיר, ביקש לשחררו למעצר בית בטענה כי "יש לו משפחה תומכת ומספיק אנשים שישמשו כמפקחים".
שמיר הוסיף כי בניגוד לטענות המשטרה, החשוד שיתף פעולה בחקירה. "לא נכון, הוא סירב לבדיקת דם", השיב נציג המשטרה. "אם נמסרה עדות ונעשתה בדיקה, למה שהוא יישאר במעצר? האם חייבים משהו בחקירה?", שאל בתגובה עורך הדין.
"זה תיק של תאונה כתוצאה משכרות בפעם השלישית, ולנו יש אינטרס שיגיע לכתב האישום כעצור", אמר הנציג. "יש פה מסוכנות שהתממשה. הבן אדם נוהג לשתות ולהתנהל. אנחנו רוצים אותו תחת השגחתנו. החקירה לגביו מבחינתנו לא הסתיימה". לשאלת השופט דורון על הפעולות שמצריכות הישארותו במעצר אמר נציג המשטרה כי "המסוכנות הזועקת לשמיים פה גורמת לנו לרצות אותו במעצר. מה צריך יותר מזה אדוני?".

עו"ד שמיר התנגד לכך ואמר כי ניתן לבצע את שאר פעולות החקירה כשהחשוד במעצר בית ובתנאים מגבילים. "אנחנו לא עוסקים פה בתדמית, אלא בחקירה ובמעצר למשך ימים", אמר. "אם מהלכי החקירה מחייבים שהוא יישאר מאחורי סורג ובריח - אז אני מקבל. אבל פעולות החקירה שנותרו אפשריות להיעשות כשהוא במעצר בית".
חורי נהרג בתאונה קטלנית בכביש 4 סמוך לגבעת שמואל. הוא פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה במצב אנוש, אולם הצוותים הרפואיים נאלצו לקבוע את מותו בבית החולים. בראיון ל-ynet אמר אביו איציק כי הוא מעדיף לא לחשוב על הנהג הפוגע אזולאי ועל החשדות נגדו. "לא נכנסתי לחשוב על הנהג ועל הרקע שלו, ברור שזה דבר קשה מאוד אם זה נכון. אבל אני לא רוצה להיכנס לזה, אני לא במצב לחשוב על זה. אנחנו חושבים פשוט כולנו על ברק ועל המשכת דרכו".