2 צפייה בגלריה
ניסים קדוש ועובד התברואה שהחזיר את כספו
ניסים קדוש ועובד התברואה שהחזיר את כספו
ניסים קדוש (מימין) ונועם משה ליד הפח
(צילום באדיבות עיריית ראש העין)
"הכסף הלך לפח", נוהגים לומר כשמאבדים אותו בגלל רכישה לא מוצלחת או השקעה כושלת. בסיפור הבא הכסף מצא את דרכו פיזית למעמקי פח האשפה, ולא סתם כסף - אלא סכום גדול שהיה אמור לקבל זוג כמתנה לחתונתו.
ליאת וניסים קדוש מראש העין נישאו באחרונה. הורי הכלה ארזו במעטפה ערימת מזומנים שאותם תכננו לתת להם כמתנה. כאשר ניסים הגיע לביתם כדי לקבל את השי התברר כי המעטפה נעלמה. רק אחרי שהוא וחמותו עשו אחד ועוד אחד הם הבינו את גודל הבעיה.
"חמותי הניחה את מעטפת הכסף בצד וכשהוציאה את פח האשפה זרקה אותה לתוכו בטעות. הבנו את זה רק אחרי שהיא חיפשה וחיפשה את המעטפה ולא מצאה", מספר ניסים.
הזיעה הקרה ששטפה אותם התגברה לאחר שהבינו כי הבעיה גדולה עוד יותר: אם הכלה השליכה בינתיים את השקית לפח האשפה העירוני טמון-הקרקע. מדובר בפח עמוק מאוד, כך שהאפשרות לנבור בתוכו בניסיון למצוא את האוצר האבוד לא הייתה קיימת.
ניסים וחמותו המבוהלים התקשרו מיד למוקד עיריית ראש העין וביקשו סיוע, אבל זו כבר הייתה שעת ערב שבה משאיות האשפה, שרק בכוחן לשלוף את הפח הענק החוצה, סיימו את עבודתן.
2 צפייה בגלריה
ניסים וליאת קדוש
ניסים וליאת קדוש
ניסים וליאת קדוש
"אמרו לי שיתקשרו אליי רק בבוקר, מה שממש הלחיץ אותי", מספר ניסים. בעודו שקוע בייאוש הופתע לקבל שיחה ממנהל התברואה השכונתי, נועם משה, שהחליט לסייע על אף שסיים זה מכבר את יום העבודה.
"הוא הנחה לא לזוז מהפח ולוודא שאף אחד לא זורק פנימה שקיות. מבחינתי, הייתי מוכן לעמוד שם כל הלילה. אנחנו גרים בשכירות והכסף הזה ממש משמעותי עבורנו".
נועם היה מהיר הרבה יותר והגיע מיד. "שמעתי את הלחץ בקול של הבחור, הבנתי שמדובר בזוג שרק התחתנו ושאני חייב לסייע להם".
הוא הפגין לא רק רוח התנדבות מהמעלה הראשונה, אלא גם תושייה: מכיוון שהשקית הייתה בעומק של כשישה מטרים - הגיע עם "חכה" שאלתר. "חיברתי בעזרת סלוטייפ מקלות של מטאטא ובקצה חיברתי וו של קולב".
במשך חצי שעה, בעזרת פנס שהאיר את הבור החשוך, הוא חיפש את האוצר עם החכה כשמחצית מגופו בתוך הפח. המאמץ הניב תוצאות, השקית זוהתה ונמשתה.
ניסים המאושר, שהפקיד את הכסף בבנק, הודה למשה בחום: "ניסינו להציע שוקולדים לילדים, משהו כמחווה, אבל הוא סירב. פשוט אמר שזה משמח אותו שהוא עזר לנו. איש עם לב ענק".
נועם סיכם: "עשיתי את זה באהבה גדולה ושמחתי לראות שגם האמא של הכלה נרגעה והכל בא על מקומו בשלום. כרטיס לא הדפסתי על זה, אבל זה מילא אותי הרבה יותר משכסף יכול".