הנשיא הפלסטיני אבו מאזן קיבל היום (רביעי) ברמאללה את פניו של מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, שהגיע לביקור נוסף באזור. מפגינים מחו במרכז העיר נגד ביקורו וקראו "בלינקן החוצה".
המפגינים הפלסטינים אמרו כי מזכיר המדינה של ג'ו ביידן "לא רצוי" ברמאללה בגלל עמדת ארה"ב. מנגנוני הביטחון פיזרו את המחאה, וכמה מפגינים נעצרו.
אחרי שנחת במנאמה בירת בחריין, אמר מזכיר מדינה בלינקן כי אבו מאזן "מחויב" לרפורמה ברשות הפלסטינית. הבכיר האמריקני ציין: "אני לא רוצה לדבר בשם הנשיא אבו מאזן, אבל אני חושב שמה שאני לוקח מהפגישה איתו זה שהוא מחויב לעשות את זה, והוא מוכן מאוד להמשיך משם".

4 צפייה בגלריה
הפגנות ברמאללה במחאה על ביקורו של בלינקן בישראל
הפגנות ברמאללה במחאה על ביקורו של בלינקן בישראל
"בלינקן אתה לא רצוי כאן". המחאה ברמאללה
(צילום: SAUL LOEB/Pool via REUTERS)
הכותרת
לזכור ולא לשכוח: איך מנציחים את 7 באוקטובר?
24:52
רשת סקיי ניוז בערבית דיווחה כי בלינקן ביקש מאבו מאזן ליישם רפורמות בממשל הפלסטיני כדי שהרשות תוכל להיות חלק מהמשילות בעזה אחרי המלחמה, בעוד מארחו הדגיש כי הרצועה היא חלק בלתי-נפרד מהמדינה הפלסטינית. מקורות סיפרו לרשת כי השיחה בין השניים "הייתה מתוחה וכללה מריבות וויכוחים".
עוד דווח כי הפלסטינים ביקשו מבלינקן ללחוץ על ישראל להעביר לרשות את כספי המיסים לרשות. "אם אין לך את היכולת לשחרר כספים, איך תהיה לך היכולת להפעיל לחץ על ישראל ולהשיג שלום ומדינה פלסטינית?", אמרו הפלסטינים למזכיר המדינה. אבו מאזן גם הזהיר מפני השלכות האמירות של שרים בישראל, שקראו לעידוד הגירה מרצון של אזרחי עזה מהרצועה.
דובר משרד החוץ האמריקני מתיו מילר ציין כי בלינקן אישר את עמדתה הנחרצת של וושינגטון לגבי ההכרח בהקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל.
4 צפייה בגלריה
אבו מאזן נפגש עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן ברמאללה לפני זמן קצר
אבו מאזן נפגש עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן ברמאללה לפני זמן קצר
אבו מאזן מארח את מזכיר המדינה האמריקני ברמאללה
אחרי הפגישה עם בלינקן יצא אבו מאזן לצאת לעיר עקבה בירדן, כדי להשתתף בפסגה משולשת עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ועם עבדאללה מלך ירדן. מטרת הפסגה המשולשת היא לתאם עמדות לאור "ההתפתחויות בתוקפנות נגד עזה".
פורסם לראשונה: 12:40, 10.01.24