עאטף אבו כליב, תושב חיפה בשנות ה-50 לחייו, נורה למוות הבוקר (רביעי) בתוך מכונית באזור צומת הצ'ק פוסט בעיר. הרקע פלילי. צפו בתיעוד:

תיעוד הירי הגיע לידי המשטרה, ובו נראים שני רעולי פנים יורים צרורות מרובים לעבר הנהג באמצע הכביש - ואז נמלטים מהמקום במכונית אחרת. המשטרה פתחה בחקירה ומבצעת סריקות אחר חשודים, לצד איסוף ממצאים על ידי חוקרי המעבדה לזיהוי פלילי.
מחקירה ראשונית עולה כי אבו כליב נהג במרצדס מכיוון גשר פז לכיוון צומת הצ'ק פוסט. המכונית של החשודים עקפה אותו ברחוב בר יהודה וחסמה את דרכו, ואז אבו כליב הבין שמנסים לפגוע בו - ולכן בלם והחל לנסוע לאחור. הוא פגע במכונית אחרת שבה ישבה נהגת, ואז החשודים ירדו מרכבם, רצו לעבר אבו כליב - וירו בו מטווח קצר.
5 צפייה בגלריה
עאטף אבו כליב שנרצח בחיפה
עאטף אבו כליב שנרצח בחיפה
עאטף אבו כליב

5 צפייה בגלריה
גבר נהרג באירוע אלימות בחיפה
גבר נהרג באירוע אלימות בחיפה
הזירה בחיפה
5 צפייה בגלריה
גבר נהרג באירוע אלימות בחיפה
גבר נהרג באירוע אלימות בחיפה
רגע החיסול
אבו כליב אינו מוכר למשטרה, אך קרובי משפחתו כן. הוא בעל מגרש ברזל סמוך לצומת הצ'ק פוסט. חוקרי המשטרה מעריכים כי הוא לא היה היעד המקורי לחיסול, אלא קרוב משפחתו, ושהפגיעה בו היא נקמה באותו קרוב משפחה שאליו לא הצליחו החשודים להגיע.
במשטרה חוקרים האם הרצח הבוקר הוא נקמה על הרצח של אדמונד דיבי, שנורה למוות בשבת האחרונה סמוך למסעדה בשדרות ההגנה בחיפה, ליד שכונת עין הים. דיבי ככל הנראה לא היה היעד לחיסול, אך נרצח כחלק מהסכסוך שכבר גבה את חייו של ראאד יוסף (59), תושב חיפה המוכר למשטרה שנורה למוות לפני כשבועיים בסמוך לעכו.
הדיווח על על הירי התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 09:09. חובשים ופרמדיקים של הארגון הגיעו למקום ונאלצו לקבוע את מותו של אבו כליב.
5 צפייה בגלריה
גבר נהרג באירוע אלימות בחיפה
גבר נהרג באירוע אלימות בחיפה
זירת הירי בחיפה
(צילום: ליאור אל-חי)
"ראינו את הגבר שוכב כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה וסובל מפציעות חודרות בגופו", סיפר חובש בכיר במד"א ישי לוי. "ביצענו בדיקות רפואיות, אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו".
ביום ראשון, ערב יום הכיפורים, אמיר עבד אל-קאדר בן ה-25 נורה למוות ברכבו בטייבה. הוא פונה תחילה לבית החולים מאיר בכפר סבא ומצבו הוגדר אנוש, אך כעבור זמן קצר נקבע מותו. באותו ערב נורה למוות אשקר אשקר, גבר בשנות ה-30 לחייו, בכאבול שבגליל המערבי. הוא פונה לבית החולים לגליל בנהריה, ושם נקבע מותו.