2 צפייה בגלריה
הרב מרדכי חסין שנפטר מקורונה
הרב מרדכי חסין שנפטר מקורונה
מצבו הידרדר במהירות. מרדכי חסין
מרדכי חסין בן ה-38 נפטר היום (חמישי) בבית החולים סורוקה לאחר שנדבק בקורונה ומצבו החמיר במהירות. בבית החולים אמרו כי חסין לא סבל ממחלות רקע - אך גם לא היה מחוסן. לפי סורוקה, הגבר פיתח תסמינים נשימתיים קשים שבגינם אושפז, ובשל ההידרדרות המהירה הוא הונשם וחובר למכונת אקמו. חסין, אב לחמישה ילדים, יובא הערב למנוחות בעכו.
2 צפייה בגלריה
הצוות הרפואי המחלקת הקורונה בסורוקה
הצוות הרפואי המחלקת הקורונה בסורוקה
מחלקת הקורונה בסורוקה
(צילום: AFP)
"לצערנו, העובדה שהיה צעיר ולא סבל ממחלות רקע לא סייעה לו בהתמודדות עם המחלה הקשה", אמר פרופ' מוטי קלין, מנהל היחידה לטיפול נמרץ. "הסיפור העצוב רק מדגיש את חשיבות ההתחסנות. בגלים הקודמים בטרם היה חיסון זמין, היינו עדים לצעירים עם מחלה קשה שמצבם החריף במהירות ולמרבה הצער חלקם לא שרדו. חשוב להפנים את המשמעות של חומרת המחלה, וכרגע כשהחיסון יעיל וזמין ללכת להתחסן".
בתוך כך, בבית החולים ציינו כי נכון לעכשיו מאושפזים בו שישה חולי קורונה, בהם שלושה במצב קשה ושלושה במצב בינוני עד קשה.


מנתונים שפרסם הבוקר עולה כי אתמול אובחנו 2,165 ישראלים כחיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו כ-96 אלף בדיקות ושיעור החיוביים, בבדיקות שאינן בדיקות סקר, עמד על 2.35%. בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 275 חולי קורונה, 159 מהם במצב קשה. מדובר בעלייה קלה במספר החולים הקשים. 26 מהחולים הקשים מחוברים למכונות הנשמה.
בדו"ח אמ"ן הזהירו גם הבוקר: "מספר החולים במצב קשה מתאר באופן ברור ואובייקטיבי את התפשטות המגפה בארץ, ללא תלות בהיקף הבדיקות. מקדם ההדבקה עודנו גבוה ומשקף הכפלה של מספר המאומתים והחולים מתוכם כל 10-7 ימים בקירוב. ללא פעולות נוספות והתחסנות נרחבת של הציבור, צפוי מספר המאומתים ומספר החולים במצב קשה להאמיר, באופן שעלול להוביל בתוך שבועות לעומסים - הן במרפאות הקהילה והן בבתי החולים".