באופן חריג, משרד החינוך הנחה היום (ראשון) את בתי הספר וגני הילדים שלא לאפשר הגעת תלמידים בתחפושת "שעלולה לעורר בהלה", ואף הודגש כי "תלמיד בתחפושת שעלולה לאיים ולזרוע פחד, או לפגוע ברגשותיהם של אחרים - יתבקש , בתיאום עם הוריו, להחליף את התחפושת".
1 צפייה בגלריה
מתחפשים בבית ספר משואת נריה
מתחפשים בבית ספר משואת נריה
ילדים מחופשים בפורים. למצולמים אין קשר לכתבה
(צילום: שאול גולן )
ממשרד החינוך נמסר כי "לקראת חג הפורים הקרב ובא, אנו מפרסמים הנחיות לצוותים החינוכיים בנוגע לאופי ציון החג במסגרות החינוך, בהתאם למציאות הביטחונית ולמאפייני התקופה הנוכחית".
המשרד ממליץ למנהלים ולמורים לקיים שיח עם קהילת התלמידים וההורים כיצד נכון לציין את החג, ולעודד את התלמידים והמשפחות ליטול חלק בשמחת החג, "באופן ובסגנון שנכונים להן, מתוך כבוד והכרה בדאגה או בעצב שהן חוות". עוד צוין כאמור כי במסגרת ההנחיות, "יש להקפיד להימנע מהגעה בתחפושות העלולות לעורר פחד, בהלה, או פגיעה באחר".
במשרד החינוך הדגישו כי ברקע המלחמה, במהלך הימים הקרובים הצוותים החינוכיים ינהלו עם התלמידים שיח על התחפושת שבכוונתם לבחור, "במטרה לחשוב יחד איתם כיצד לבחור תחפושת שתיתן להם ביטוי אישי יצירתי ומשמח, מבלי לסכן את המתחפשים ואת סביבתם. כמו כן, התלמידים נדרשים לגלות רגישות ואחריות אישית בבחירת התחפושת, כדי לא לפגוע באחר".
חג הפורים יצוין בעוד כחודש, אך עקב המלחמה, עיריות רבות ברחבי הארץ החליטו לבטל את האירועים המסורתיים - ולקיים אירועים צנועים יותר. ביישובים רבים אחרים - גם בדרום - עדיין לא החליטו לגבי מתווה החגיגות. בין היתר, העדלאידע בחולון, אחד מסמלי החג בישראל, לא תתקיים השנה, ובמקומה תערוך העירייה אירועי פורים לתושבים בכמה מוקדים בעיר. בירושלים אירועי החג מתוכננים להתקיים כבכל שנה, בהם המסיבה המפורסמת ברחוב ניסים בכר בשכונת נחלאות, וכך גם אירוע הפוריפלצת - במסגרתו מלבישה העירייה בניינים מפורסמים בעיר בתחפושות. מלבד זאת, בירושלים בוחנים אפשרות לקיים בעיר עדלאידע, לראשונה מאז שנת 1957. בעיריית ירושלים החליטו לקיים את האירועים מתוך רצון לשמח, ולהראות שבירת ישראל ממשיכה לחיות ולשמוח גם בתקופות קשות.