בצה"ל הוציאו אמש (חמישי) הודעה ליישובי הצפון שאינם צמודים לגדר הגבול להחזיר בשבוע הבא את הנשקים שעליהם חתמו כיתות הכוננות עם פתיחת מלחמת חרבות ברזל, כך שברבים מהם יישאר רק נשק אחד לכל יישוב, למפקד כיתת הכוננות. מדובר למעשה על דילול של כ-80 אחוז מסך כלי הנשק באזור כולו.
2 צפייה בגלריה
כיתות הכוננות
כיתות הכוננות
חברי כיתות הכוננות זועמים
המכתב נשלח למועצות האזוריות - הגליל העליון, מרום הגליל ומבואות החרמון והמועצות המקומיות - חצור הגלילית, יסוד המעלה וראש פינה.
ראש המועצה האזורית הגליל העליון גיורא זלץ הביע זעם על ההחלטה ואמר: "ממשלת ישראל הפכה למחדלת ישראל. אף אחד שם לא זוכר מי נלחם בגבורה ב-7 באוקטובר ושוב מפקירים את מי שחיים בחזית לגורלם. מתנהלים כאילו נגמרה המלחמה, תוך פירוק כיתות הכוננות בחלק מיישובי הגליל העליון. זה מהלך שעלול לעלות בחיי אדם. לא רק שהמלחמה לא הסתיימה, היא מתעצמת, ודי לבדוק רק את אירועי היממה האחרונה כדי להבין זאת".
זלץ פנה לאלוף פיקוד הצפון, אלוף פיקוד העורף ושר הביטחון על מנת שיפעלו לעצירת איסוף הנשקים.
הכותרת
האם באמת אפשר להרחיק את חיזבאללה מהגבול?
29:33
2 צפייה בגלריה
גיורא זלץ
גיורא זלץ
גיורא זלץ
(צילום: אפי שריר)
"קשה לנו מאוד להבין מה עומד מאחורי ההחלטות האלו כי גם לא טורחים לשתף אותנו מבעוד מועד", אמר אמש ל-ynet עמית סופר, ראש המועצה האזורית מרום הגליל. לדבריו, "חודש צעקנו עד שנתנו מענה, כעת לוקחים אותו בטענה שצה"ל אינו חברת שמירה, אז מי אמון על הגנת היישובים והתושבים כאשר הכאב והזעזוע של 7 באוקטובר צרובים היטב בתודעה?".
על רקע החלטת הצבא בצל יום נוסף של החרפת הקרבות בין חיזבאללה לצה"ל והירי לעבר יישובי הגליל, אומר סופר: "אנחנו ממשיכים לחיות בדיסוננס מטורף שמייצרת המדיניות אל מול המציאות. ביום יום שלנו הדי הפיצוצים הולכים ומתגברים, היירוטים מעל לראש שלנו, חיזבאללה עדיין חי ובועט מעבר לגדר, ובמדיניות משחררים מילואימניקים שעסקו בהגנת היישובים שלנו כשאין גורם אחר שמופקד על כך".
בני בן מובחר, ראש המועצה האזורית מבואות החרמון, שיישוביה נדרשים להחזיר 49 רובים מתוך 57 שקיבלו, מתוסכל: "בשלב זה אנחנו עדיין לא מבינים את משמעות ההחלטה ואם יינתן פתרון חלופי. נלמד את הדברים מול פיקוד העורף והמשטרה. נראה כרגע שכולם מבולבלים ומקווה שאירועי 7 באוקטובר עומדים לנגד עיניהם. אין לנו מדינה רזרבה".
פורסם לראשונה: 22:41, 21.12.23