השדה ליד בני ציון שבו אותרה הגופה ביולי אשתקד
(צילום: רענן בן צור)

משה אייל, בן 32 מנתניה המוכר בכינוי "מושמוש", הואשם הבוקר (ב') ברצח בנסיבות מחמירות של סרגיי סוגומונוב בן ה-55 ביולי אשתקד. לפי האישום אייל ירה בו למוות לאחר שנסע עמו לשטח פתוח ומבודד באזור השרון, שם כיסה את הגופה בעפר על מנת להסתירה. הגופה נמצאה רק בתום כמה ימי חיפושים אחר סוגומונוב שהוכרז כנעדר, ואייל עצמו נעצר חצי שנה לאחר מכן, בסוף החודש שעבר.
בהודעת הפרקליטות הבוקר על כתב האישום לא צוין מדוע רצח אייל את סוגומונוב – תושב חולון שהיה מוכר למשטרה מעבירות רכוש סמים – אך לפי החשד בין השניים התגלע סכסוך על רקע פלילי. לפי כתב האישום שכעת הוגש לבית המשפט המחוזי מרכז שבלוד, אייל החליט מראש לרצוח את סוגומונוב – וכדי לעשות זאת תכנן להוביל אותו למקום מבודד ולירות בו.
2 צפייה בגלריה
זירת האירוע ליד בני ציון
זירת האירוע ליד בני ציון
האזור שבו התגלתה הגופה, ב-24 ביולי אשתקד
(צילום: רענן בן צור)
2 צפייה בגלריה
זוהתה גופתו של סרגיי סוגומונוב שנמצאה אתמול בבני ציון
זוהתה גופתו של סרגיי סוגומונוב שנמצאה אתמול בבני ציון
(צילום: רענן בן צור)
ב-20 ביולי אשתקד הוציא לפועל את תוכניתו: לפי האישום הוא נסע עמו יחד ברכב סיטרואן – אף שאין לו רישיון נהיגה וגם בכך הוא מואשם – ובשעה 22:47 השניים הגיעו לתחנת דור אלון ליד קיבוץ יקום. הם מילאו דלק ויצאו משם, כשסוגומונוב נוהג. כעבור נסיעה קצרה, מזרחית לכביש 2 ו-900 מטרים מפסי רכבת, הם עצרו את הרכב במקום מבודד ויצאו מהרכב.
באישום נכתב כי בשלב זה, כשהם סמוך לתלולי עפר, אייל שלף אקדח וירה לעבר פלג גופו העליון של סוגומונוב ארבעה כדורים. שניים מהם פגעו באזור הגולגולת שלו – והוא מת במקום. הנאשם, כך נכתב, השאיר את המנוח בתחתונים בלבד וכיסה את גופתו בעפר ואדמה. אז נכנס לרכב ונסע לנתניה. הוא החנה את הרכב באחד הרחובות הזמין מונית ונסע לביתו.
יומיים אחרי הרצח התקבלה תלונה שסוגומונוב נעדר. מתנדב משטרה מצא את התיק שלו סמוך לזירה. ב-24 ביולי, ארבעה ימים לאחר הרצח, אותרה הגופה בשדות סמוך למושב בני ציון. כתב האישום הוגש היום נגד אייל על ידי עורכי הדין אורי רינצקי וטובי הראל מפרקליטות מחוז מרכז.
הפרקליטות ציינה כי מצלמות אבטחה מתחנת הדלק ליד יקום תיעדו את אייל וסוגומונוב יחד, ולדבריה הנאשם תועד במצלמות נוספות. בנוסף, טביעות אצבע שלו נמצאו במונית וגם ברכב הסיטרואן. בחקירתו לא שיתף פעולה עם החוקרים ולדברי הפרקליטות הוא "בעיקר שר בחקירה והפריע למהלך החקירה". הוא אישר רק את נוכחותו בתחנת הדלק. ברשותו שש הרשעות קודמות.
עו"ד מירון רוזנטל, שמייצג את אייל, מסר בתגובה: "מדובר בכתב אישום שמבוסס על ראיות נסיבתיות בלבד. לאחר קבלת חומרי החקירה נגיב בהתאם. מרשי מכיש בכל תוקף כי ביצע או היה קשור באופן ישיר או עקיף לרצח".