משטרת מחוז צפון פשטה היום (חמישי) על בית עסק לחומרי בניין בשפרעם, לאחר שעלה חשד כי המקום משמש לפעילות פלילית, ותפסה כ-2.65 מיליון שקלים במזומן - לפני שהולבנו. כוחות המשטרה ולוחמי מג"ב לקחו חלק בפשיטה על בית העסק שחשוד כי שימש מקום להלבנת הון שמקורו בפעילות פלילית, סחיטת בעלי עסקים וסחר באמצעי לחימה שבוצעו על-ידי כנופיית פשע משפרעם.
1 צפייה בגלריה
 2.5 מיליון ש"ח במזומן שנתפסו, לפני שהולבנו, ע"י כנופיית פשע משפרעם
 2.5 מיליון ש"ח במזומן שנתפסו, לפני שהולבנו, ע"י כנופיית פשע משפרעם
יותר מ-2.5 מיליון שקל, שלפי החשד מקורם בפעילות פלילית, נתפסו בפשיטה בשפרעם
(צילום: משטרת מחוז צפון)
הכוחות שהגיעו לבית העסק, ששייך לתושב שפרעם (48) שחשוד בחברות בכנופיית פשע הפועלת באזור הצפון, הבחינו בכספת שם אותרו מיליוני השקלים במזומן לצד כסף זר רב שנתפס במקום. חקירת המקרה הוטלה על היחידה המרכזית "ארז" במג"ב צפון.
מהמשטרה נמסר כי הם פועלים נגד כנופיות וארגוני פשע, "תוך מתן דגש מיוחד על עבירות של סחיטה באיומים נגד בעלי עסקים, שמוצאים את עצמם לא רק תחת המעמסה של ניהול עסק עצמאי, אלא גם במצב שבו הם ובני משפחותיהם מאוימים - ונזקים נגרמים לעסקיהם ולרכושם הפרטי".
בעל בית עסק בגליל התייחס לתופעת הסחיטה באיומים, ואמר כי "אני עברתי את זה מאנשים שדרשו ממני פרוטקשן. איימו עליי ברצח אם לא אשלם להם 5,000 שקלים כל חודש. טוב שהמשטרה עצרה אותם, הם מסוגלים לרצוח אותי ואנשים נוספים". בעל בית עסק נוסף סיפר כי הוא סובל מהתופעה גם כן, וכי "הגיע הזמן להילחם בזה. הכנופיות האלה הורסת אותנו מכל הבחינות. הם מאיימים וסוחטים - ולא דופקים חשבון".
האלימות ברחובות החברה הערבית הולכת וגואה, ובשפרעם בלבד קיים סכסוך בין כנופיות פשע שהוביל למותם של שישה אנשים תוך כמה חודשים בלבד. לפני כחודש נרצחו בעיר מוחמד חלאדי בן 26 ואביו בן ה-61 עומר, פחות מיממה לאחר רצח אמיר סואעד, בן 32 מהעיר. המשטרה פתחה אז בחקירה ועדכנה כי הרקע לירי הוא "סכסוך בין עבריינים", והעריכה כי הרצח הכפול הוא נקמה על רצח סואעד.