1 צפייה בגלריה
זירת הרצח בנתניה
זירת הרצח בנתניה
ארכיון
(צילום: נדב אבס)
הקורבן ה-65 בחברה הערבית מתחילת השנה: גבר בשנות ה-40 לחייו, תושב ג'בל מוכבר, נרצח אמש (שישי) ביריות בכביש החוצה את השכונות במזרח ירושלים. המשטרה פתחה בסריקות אחר חשודים והחלה לאסוף ממצאים מהזירה. ככל הנראה, מדובר ברצח על רקע סכסוך בין שתי משפחות מג'בל מוכבר ומחנה הפליטים שועפט.
הירי התרחש סמוך לשעה 21:55, אז התקבל הדיווח במוקד מגן דוד אדום במרחב ירושלים. חובשים ופרמדיקים שהגיעו לזירה מצאו את הגבר מחוסר הכרה ופינו אותו במצב אנוש לבית החולים שערי צדק, תוך כדי שביצעו פעולות החייאה. סמוך לשעה 23:20 הודיע בית החולים על מותו של הפצוע.

לוד: אישה נלקחה למשטרה מחשש שחייה בסכנה

מוקדם יותר השבוע נרצחה רבאב אבו סיאם, אם לשלוש ילדות שהייתה תחת איומים מצד בעלה לשעבר. במשפחתה האשימו את הרשויות שלא הצליחו להגן עליה - על אף שבמשטרה התעקשו כי ביקשו להרחיקה מהעיר והיא סירבה להיפרד מבנותיה. בתוך כך, אמש הודיעה המשטרה על עיכובה של תושבת לוד שמסרב להיכנס למקלט כאמצעי הגנתי לאחר שנפתח ירי לעבר בית משפחתה ומחשש שעוקבים אחריה.
"לאור החשש הכבד לחייה מחד וסירובה לעבור למקלט הגנה מאידך, ובתום הערכת מצב שנעשתה על-ידי פיקוד מרחב שפלה והתחנה, הוחלט להביאה לאחת מתחנות המשטרה במרחב על מנת להגן על חייה במקביל לחקירה מאומצת המתנהלת במרחב על מנת לעצור חשוד במעשה", אמרו במשטרה. "אם תמשיך האישה לעמוד בסירובה תיאלץ המשטרה להביאה מחר בפני שופט תורן על מנת שיורה להכניסה למקום מוגן תחת צו בית משפט. משטרת ישראל תמשיך לפעול בכל הכלים העומדים לרשותה על מנת להגן על חיי חפים מפשע".
רועי רובינשטיין השתתף בהכנת הכתבה