סוער בצמרת המשטרה: לאחר הפרסום אתמול ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" על דרישתו של השר המיועד לביטחון לאומי איתמר בן גביר ממפכ"ל המשטרה לעצור שני מינויים של בכירים עד כניסתו לתפקיד - השר לביטחון הפנים עמר בר-לב חתם אתמול (שלישי) על המינויים.
השר חתם על מינויו של ניצב-משנה ברק מרדכי לתפקיד מרחב איו"ש במג"ב והעלאתו לדרגת תת-ניצב, וזאת בימיו האחרונים של השר בתפקיד. לשכתו של בר-לב הודיעה אתמול למשטרה כי השר חתם על כל המינויים והדרגות שהמשטרה הגישה, ובהם שני המינויים מעוררי המחלוקת בין המפכ"ל קובי שבתאי לבן גביר. עוד הודיעו מלשכתו של בר-לב למשטרה כי טקס הדרגות והמינויים בהשתתפות השר ייערך מחר.
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר, עמר בר לב
איתמר בן גביר, עמר בר לב
השר המיועד התרעם על המינויים, השר היוצא אישר אותם. בר-לב ובן גביר
(צילום: אלי מנדלבאום, יונתן זינדל, הדר יואביאן)

אתמול, כאמור, פרסמנו כי המפכ"ל החליט לקדם את עוזרו וקצינים אחרים, והשר המיועד דרש שהמינויים יוקפאו. לפי שעה בן גביר יכול לרשום ניצחון חלקי: מינויו של עוזר המפכ"ל, נצ"ב רועי ולדמן, למפקד מרחב לכיש במחוז דרום הוקפא ע"י המפכ"ל עד לכניסת השר המיועד למשרד לביטחון לאומי. קצינים בצמרת המשטרה סיפרו כי בארגון פנו לשר בר-לב וביקשו להמתין לשר החדש שיחתום בעצמו על המינויים, אך לטענתם זה סירב וחתם אתמול בכל זאת על המינויים.
"זה מציב את המשטרה בין הפטיש לסדן ויוצר אווירה עכורה בארגון", אמרו. "ברגע שהשר חתם - אין דרך לעכב את המינויים והדרגות. יש כאן מלחמה של בן גביר מול בר-לב". ניצב בדימוס אורי בר-לב התייחס אתמול בריאיון ל-ynet radio למחטפים לכאורה שניסה לבצע המפכ"ל שבתאי רגע לפני כניסת בן גביר ללשכת השר: "זו תקופה של העברת שלטון, מהפך פוליטי, אז כל דבר כזה הופך למשבר".
2 צפייה בגלריה
ועידת המשפט ה-11
ועידת המשפט ה-11
"יש להצטער שהמפכ"ל נותן לזה יד". שבתאי
(צילום: שאול גולן)
גורמים בסביבת בן גביר אמרו כי השר בר-לב "חושב שישראל היא רפובליקת בננות". לדבריהם, "יש להצטער שהמפכ"ל שבתאי נותן לזה יד. יש חוק וסדר במדינה, ומי שפועל בניגוד לחוק ומבצע מחטפים - האחריות היא עליו. חבל שמכניסים שוטרים לאשליה כאילו הם מקבלים תפקיד כשהשר המיועד יבחן את כל המינויים וידון בהם מחדש".
מטעם בר-לב נמסר בתגובה: "השר מאשר מינוי קצינים רק לאחר שמשטרת ישראל מעבירה זאת לאישורו. לא פעם מינוי בכיר אחד מחייב את המשטרה לבצע סבב מינויים כי למלא את התפקיד שהתפנה, וכן הלאה. סבב כזה החל ברגע שהיועמ"שית אישרה את מינויו של סגן מפקד מחוז צפון שוקי תחאוכה לתפקיד מפקד מחוז צפון, לאחר שהמפקד הקודם שמעון לביא הודיע ביוזמתו על סיום תפקידו. מינויים אלה הם חלק ממחזור החיים של המשטרה. אי אפשר לעשות זאת משום שמדובר בשרשרת תפקידים שמתפנים, וחובה למנותם".