1 צפייה בגלריה
מתבגרים
מתבגרים
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
תלמידה בתיכון בבאר שבע ניסתה היום (שלישי) לשים קץ לחייה בתוך שטח בית הספר ובמהלך יום הלימודים, כך לפי עדויות התלמידים שנחשפו לתקרית. האירוע החריג נגמר לבסוף מבלי שאיש נפגע, אך חבריה לספסל הלימודים תיעדו את המקרה בתמונות ובסרטונים - שאותם העלו לרשתות החברתיות.
בהמשך היום התקיימו שיחות בכיתות עם התלמידים, ובבית הספר שיגרו מכתב להורים, שבו ציינו כי למרות שניסו למנוע את חשיפתם ילדיהם לאירוע, כמה מהם בכל זאת היו עדים לו. במקביל, מנהלת התיכון הבהירה להורים כי אם בידי ילדיהם תיעוד של התקרית, עליהם למחוק אותו.
המנהלת כתבה להורים: "אנו מבקשים מכם לוודא שילדכם לא מפיצים את התמונות והסרטונים מפאת צנעת הפרט. מעבר להיבט המוסרי והחברתי, מדובר בעבירה פלילית". בנוסף קראה המנהלת להורים לגלות ערנות בכל הנוגע לתחושות ילדיהם.
עוד מסרה המנהלת כי האירוע מטופל על ידי צוותי החינוך והצוותים הייעוציים שבאחריות השירות הפסיכולוגי. מענה רגשי ניתן גם לצוות מורי בית הספר, כדי לחזק ולשבח אותם על התושייה שגילו.
ממשרד החינוך נמסר: "הודות לערנותם של התלמידים וצוות המורים, הוזעקו לאלתר גורמי הביטחון, צוותים טיפוליים וצוותי חינוך לבית הספר. יועצים, פסיכולוגים ומחנכי הכיתות כינסו את תלמידיהם לשיח מיידי על האירוע, ותתקיים פעילות נוספת לאורך הימים הקרובים".
במקרה שאדם בסביבתכם נמצא במשבר ועלול להיות אובדני, אל תהססו - דברו איתו, עודדו אותו לפנות לעזרה מקצועית והדגישו את חשיבות פנייה זו. נסו לסייע לו לפנות לאנשי מקצוע בקהילה או לגורמי תמיכה ארציים: ער"ן בטלפון - 1201 או באתר האינטרנט של סה"ר http://www.sahar.org.il, או http://headspace.org.il