בשבת בבוקר נחטפה מירב טל מקיבוץ ניר עוז לרצועת עזה יחד עם בן זוגה, יאיר יעקב. ככל הנראה מחבלים חטפו לרצועת עזה גם את שני הבנים של בן הזוג, בני 12 ו-16. למחרת צפתה תומר טל-אלפסי, בתה של מירב, בסרטון שצילמו המחבלים שחדרו לקיבוץ, המתעד את רגעי החטיפה המצמררים, שבו מתחננת האם שלא יחטפו אותה.

תומר טל-אלפסי סיפרה כי אמה, שגרה בראשון לציון, התארחה בסוף השבוע אצל בן זוגה בניר עוז. "דיברתי איתה בפעם האחרונה בשבת בסביבות 9:00 בבוקר, ולאחר השיחה היא שלחה בקבוצת 'המבוגרים' במשפחה (קבוצה שאני לא נמצאת בה) שתי הודעות קוליות, שבהן היא מספרת שהמחבלים מנסים לחדור לממ"ד".
"הם בתוך הבית, ירו לנו לחדר. יאיא מחזיק את הממ"ד", הקליטה מירב טל את עצמה כשהמחבלים ניסו לחדור לממ"ד. "הם בתוך הבית, צועקים. תעזרו לי, הם ירו עלינו, יאיא פצוע. תעזרו לי, תתקשרו למשטרה". מיד לאחר מכן שלחה טל הודעה מצמררת נוספת: "תעזרו לי, הם כבר בבית. תעזרו לי, תעזרו לי. תעזרו לנו, תתקשרו למשטרה, הם בדירה".
שני הילדים של בן זוגה של טל היו באותה שעה בביתה של גרושתו, שגם היא גרה בקיבוץ שבעוטף עזה. "כשאמא שלהם דיברה איתם בטלפון - היא שמעה את המחבלים נכנסים לבית שלה, כשהבן הקטן אומר - 'אל תיקחו אותי, אני קטן מידי'", שיחזרה בתה של מירב.

טל-אלפסי פרסמה בפייסבוק פוסט, שבו היא ביקשה עזרה באיתור האם. הפוסט קיבל כ-11 אלף שיתופים ואחת הגולשות סיפרה כי היא זיהתה את מירב בסרטון. "כשראיתי את הסרטון - זיהיתי את אמא מיד. אי אפשר לטעות", אמרה הבת. "בסרטון רואים את הפריצה דרך החצר האחורית, ואת אמא שלי מתחננת למחבלים שלא יקחו אותה, כשברקע מתנגנת מוזיקה שמחה. אחר כך רואים איך מוציאים את יאיא מהממ"ד – ואז הסרטון נחתך. זה סרטון של שתי דקות וחצי, ארוך. בסופו רואים את יאיא יושב על הרצפה, כשכל הבית סביבו הרס".
תומר סיפרה שהיא בקשר עם ביתו הגדולה של יאיא, בת 21, שלא הייתה עם אחיה הקטנים בבית, אלא בדירה אחרת. "המחבלים בבית שהיא הייתה לא נכנסו לממ"ד. הם היו שם במשך שעות ארוכות, גם אחרי שצה"ל נכנס, כי חשדו שהם אולי מלכדו את הדלת של הממ"ד. הייתי איתה בקשר כל הזמן הזה, היא אמרה לי בעצמה שיש לה מחבלים בבית והיא לא ידעה כלום", אמר בתה של מירב טל.
מאז שבת בבוקר נמצאים קרובי המשפחה באי ודאות מוחלט. "בשני ב-19:00 בערב הגיע אליי קצין מילואים ושתי עובדות סוציאליות - להגיד לי ולאחי שהיא ברשימת החטופים", שיחזרה טל-אלפסי. "זה מה שכבר ידענו לבד יממה שלמה קודם לכן. ומאז לא פנה אלינו שום גורם, לא ממשלה, לא צבא, אף אחד. אנחנו פועלים לבד ועושים את הכול לבד. אין אף אחד שמדריך אותנו מה לעשות, מה להגיד וגם מה לא להגיד. אנחנו לבד. אם אנחנו לא נדאג - אף אחד לא ידאג".

טל-אלפסי קראה לעשות הכול כדי לשחרר את החטופים. "הדבר הראשון שעל הממשלה שלנו לעשות זה להוציא את השבויים. אפילו במלחמה יש חוקים ברורים - המדינה שלנו אחראית לחיים שלהם, לפני הכול", היא אמרה.

מחכים לאות חיים מזיו

זיו חג'בי (29) עדיין נעדר מאז המתקפה האכזרית בשבת במסיבת הטבע ברעים. "כשהרקטות התחילו ברחנו כדי לקפל את הציוד, ומשם לרכב", מסברת חברתו עמית בר, שהייתה איתו במסיבה. "חשבנו שאלו רק רקטות. והמשטרה הכווינה אותנו דרומה, היינו חמישה חברים ברכב, ביניהם זיו, ואז ראינו כלי רכב בצד השני שאמרו שיורים שם ושלא לנסוע".
"היה פקק ענק וירדנו מהרכב. הסתתרנו בשטח עד שהתחילו לרוץ אנשים לעברנו ולצעוק שיש מחבלים שמגיעים", היא מוסיפה. "רצנו ביחד אל אזור המסיבה, איפה שהיה יחסית מאובטח, עוד פעם הגיעו מחבלים מכל מקום, התחלנו לרוץ, וקפצנו על גג של ג'יפ כדי שייקח אותנו כמה מטרים רחוב, ונפתח פער מהמחבלים. ירדנו ממנו כי היינו מטרה בולטת מידי והמשכנו עוד פעם לרוץ עד שנהגת אחרת לקחה אותנו".
עמית בר המשיכה בשיחזור הדרמטי: "הגענו לצומת וקפצנו מהרכב שלה, עברנו את השוליים של הכביש והסתתרנו בשיחים, בן הזוג שלי ואני, וזיו היה 20 מטר מאיתנו. היינו צריכים להיות בשקט ולא יכולנו לדבר בינינו, ואחרי בערך שעתיים פתאום עבר רכב של ישראלים. שמענו את זיו הולך לרכב ומדבר איתם, ניסינו לצעוק לו כדי שלא יעלה לרכב, והוא לא ענה, אחרי שתי דקות בערך ראינו אותו מדבר בטלפון, לא יודעים עם מי ומסביר שהוא פה עם עוד 20 אנשים שמנסים לברוח והוא צפצף, אנחנו חושבים כדי שנבוא. לא יצאנו, ניסינו לצעוק לו, אבל הוא לא שמע, ומאז הוא נעלם ואבד הקשר. מאז לא ראינו אותו".
במשך שבע שעות התחבאו עמית ובן זוגה בשיחים. "שמענו כוחות ישראליים, והבן זוג שלי זחל לעבר הכביש כשהייתה רגיעה, וברגע שעבר רכב צבאי ניסינו לסמן לו והם הוציאו אותנו משם. פחדנו על החיים שלנו, ועל החיים של החברים שלנו".
מאז, כבר חמישה ימים שאף אחד לא יצר איתם או עם משפחתו של זיו קשר. "עובר עוד יום, אף אחד לא מודיע לנו כלום. הוא לא בשום רשימה, ואנחנו לא יודעים מה איתו. אנחנו רוצים תשובה, שמישהו ידבר איתנו ויסביר את המצב".