2 צפייה בגלריה
ראש מח"ש קרן בר מנחם
ראש מח"ש קרן בר מנחם
ראש מח"ש קרן בר מנחם
(צילום: עופר עמרם)
ועדת השרים לחקיקה תתכנס ביום ראשון הקרוב במטרה לדון בשורה ארוכה של הצעות חוק פרטיות שהוגשו על ידי חברי הכנסת. אחת מהן, שצפויה לקבל תמיכה רחבה בקרב השרים, היא הצעתו של ח"כ משה סעדה (הליכוד) להפריד את המחלקה לחקירות שוטרים מהפרקליטות, ולהפוך אותה לגוף חקירה עצמאי במשרד המשפטים. למעשה, מדובר בשלב נוסף במהפכה המשפטית שמתכננים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין, ושההצבעות הראשונות בנוגע לה צפויות ביום ראשון בוועדת החוקה.
בתגובה להצעה של סעדה, ל-ynet נודע כי ראש מח"ש קרן בר מנחם שוחחה אמש (רביעי) עם בכירי המחלקה ועם נציגי הפרקליטות. היא כינתה את ההצעה "נוראית" והודיעה למפקדי המחלקה בכל המחוזות כי הבוקר יתקיים מה שבמח"ש מגדירים כ"שיחת עדכון ארצית רחבה". בשיחה צפויה בן מנחם לדבר על השלכות אותה הצעת חוק.
2 צפייה בגלריה
 משה סעדה
 משה סעדה
ח"כ משה סעדה
(צילום: יואב דודקביץ')
סעדה עבד במח"ש 24 שנים ושימש במשך יותר מעשור כסגן ראש המחלקה, עד שפוטר על רקע משבר אמון בינו לבין בר מנחם. הצעתו מגיעה לדבריו על רקע ניגוד עניינים בין הגופים שבו נתקל במהלך עבודתו ביחידה. בהצעה הסביר חבר הכנסת כי "כל עוד מח"ש היא חלק אורגני מהפרקליטות, לא ניתן לצפות לחקירה חסרת פניות כאשר מדובר בבכירים במשטרה, שעימם יש קשרי עבודה הדוקים".
לאחר שנודע לה כי הצעת החוק של סעדה תובא בפני ועדת השרים לחקיקה בתחילת השבוע הבא, בר מנחם כינסה אמש את בכירי מח"ש יחד עם נציגי הפרקליטות, יועמ"שית מח"ש והדוברות, ועדכנה אותם בנושא.

בר מנחם מתחה ביקורת על הצעתו של סעדה וטענה בין היתר שהיא דלה, מאחר שלדבריה אינה מכילה התייחסות אופרטיבית לאופן שבו תפעל מח"ש אם הצעת החוק תעבור. במח"ש חוששים מכך שהצעת החוק, שצפויה כאמור לקבל תמיכה רחבה בקואליציה, תפגע דרמטית במעמד היחידה.
בכיר במח"ש העיד כי בר מנחם אמרה בשיחה לסגל הבכיר ש"הצעת החוק שתעלה בוועדת השרים בשבוע הבא נוראית. רוצים לפרק אותנו. אני עושה הכול כדי להגן עליכם, אבל שתדעו שזה מה שקורה ומי שעומד מאחורי זה - זה משה סעדה".